کد خبر: ۷۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برای سپری شدن سال جاری و حل مشکلات، بیمارستان های خصوصی باید با بیمه های تکمیلی به یک تعامل و تعادل برسند.

دکتر عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره نارضایتی بیمارستان های خصوصی از عدم همکاری بیمه های تکمیلی گفت: بیمه های تکمیلی بیمه اجباری نیستند بلکه اختیاری اند.حال با توجه به تغییری که در تعرفه ها ایجاد شده بیمه های تکمیلی با تعرفه های ثابت در بعضی جاها قراداد بستند و الان که مرتب تعرفه ها تغییر می کند امکان ارائه خدمات با تعرفه های جدید را ندارند .پس یا باید سرانه بیمه تکمیلی را بالا ببرند یا خدمات را محدود کنند. در حالی که متأسفانه خدمات را محدود کردند زیرا امکان این که دوباره از بیمه شده پول بگیرند نیست و این امر نیز چالش های جدی ایجاد کرده است.

وزیراسبق رفاه وتامین اجتماعی خاطرنشان کرد: از آنجا که بیشتر بستری ها به سمت و سوی بخش های دولتی رفته تعرفه پزشکان هم در بخش دولتی افزایش یافته و خود به خود مردم به این بخش سوق پیدا کرده اند و کمتر پزشکان بیماران را به بخش خصوصی می برند. زیرا آن درآمدی که باید داشته باشند در بخش دولتی دارند به همین دلیل حق با بیمارستان های خصوصی است و متأسفانه وضعیت مناسبی در این شرایط ندارند.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی درباره این که با چنین شرایطی امکان ورشکستگی بیمارستان های خصوصی وجود دارد یا نه به شفا آنلاین گفت: ورشکستگی تنها به عامل بیمه های تکمیلی بستگی ندارد زیرا سایر عوامل هم تأثیرگذار است.البته به نظرم ورشکستگی بعید است ولی تنها امکان دارد مقداری کیفیت هتلینگ را پائین آورند که بتوانند با بیمه های تکمیلی امسال را بگذارند.ضمن اینکه اگر بخواهند با همین تعرفه ها پیش بروند بیمه های تکمیلی هم امکان پرداخت ندارند. زیرا سرانه ای که بیمه های تکمیلی گرفته اند کم است به همین دلیل بیمارستان ها باید با بیمه های تکمیلی کنار بیایند.

کاری از دست وزارت بهداشت برای بیمارستان های خصوصی برنمی آید

وی درباره وظیفه وزارت بهداشت درباره بهبود اوضاع بیمارستان های خصوصی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت آنقدر مشکل دارد که باید به آنها رسیدگی کند و برای بیمارستان های خصوصی کاری از دستش بر نمی آید. زیرا نمی تواند که به بخش خصوصی پول بدهد و یا اجبار کند که افراد به بخش خصوصی بروند!

به گفته مصری راهکار حل مشکلات بیمارستان های خصوصی این است که تعرفه ها با توجه به سرانه بیمه های تکمیلی تعریف و تعامل و تعادلی بین بیمارستان های خصوصی و بیمه های تکمیلی ایجاد شود تا امسال سپری شود .و سال آینده اگر خواستند تعرفه های جدید را اعلام کنند از طریق سرانه ها آن را حل کنند. زیرا همیشه سرانه طرف دوم تعرفه هاست و نمی شود که تعرفه ها را بالا ببریم اما سرانه ها را نه؛ حال آنکه متأسفانه همیشه این پارادوکس وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: