کد خبر: ۷۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 14
شفا آنلاین>سلامت>متخصص ایرانی مقیم آلمان هشدار داد: سن بروز بیماری‌های قلبی در ایران یک دهه جلوتر آمده و این خطر بزرگی است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی همدانچی ضمن بیان این مطلب گفت: امروزه بیماری‌های قلبی در تمام جامعه‌ جهانی خیلی شایع هستند و باید اقرار کرد که امروزه با توجه به دامنه‌ وسیع اطلاعاتی که در دسترس همه وجود دارد، کسی نیست که از عوارض چاقی و استعمال دخانیات اطلاع نداشته باشد. به‌عنوان مثال، همه‌ افراد می‌دانند که دخانیات و ابتلا به چاقی بیماری‌های وخیمی مثل بیماری‌های قلبی و عروقی را به دنبال دارد.

استاد دانشگاه فردریک شیلر تصریح کرد: توصیه‌ من به مردم ایران این است که به دانسته‌های خود عمل کنند، چرا که کشور ما جامعهی جوانی دارد و طبق آمار در حدود 70 درصد از جامعهی ما زیر 35 سال سن دارند و اکنون سن ابتلا و بروز بیماری‌های قلبی یک دهه جلوتر آمده است.

 

وی هشدار داد: اگر جوانان ایرانی به این رژیم غیرمعمول و سبک زندگی نامناسب و کنترل نکردن اضافه‌ وزن خود و هم‌چنین استفاده از دخانیات ادامه دهند، ما در عرض 10 سال آینده با تعداد انبوهی از بیماران قلبی مواجه خواهیم بود که این پیشبینی بسیار هشداردهنده است و باید از امروز برای آگاهی دادن به نسل جوان اقدام کنیم.

این متخصص اکو و پرفشاری ریه اشاره کرد: ششمین بار است که افتخار حضور در کنگره‌های بین‌المللی قلب رضوی را دارم و این کنگره خوشبختانه از لحاظ غنای علمی و کیفیت اجرایی بسیار امیدوارکننده و خوشحال‌کننده است.

وی برگزاری کنگره‌ها را مجمعی برای دیدگاه‌های گوناگون از کشورهای مختلف و در حقیقت نشانه‌ اتحاد و همبستگی ملت‌ها دانست.

دکتر همدانچی اشاره کرد: باید بگویم سالانه که به این‌جا می‌آیم، پربارتر شدن کنگره‌ها و تجهیزات بیمارستان و خدمات درمانی این مرکز را به چشم خود می‌بینم و آینده‌ روشنی را برای این سیستم پیشبینی می کنم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: