کد خبر: ۷۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>طب سنتی>متخصص طب سنتی در خصوص طبخ و مصرف برنج گفت:در طب سنتی مصرف برنج در وعده غذایی بصورت”پلو” بهتر است، و در وعده های غذایی برنج بصورت پلو توصیه شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکترصادق تیموری ضمن بیان این مطلب در خصوص طبخ و مصرف برنج گفت:در طب سنتی مصرف برنج در وعده غذایی بصورت”پلو” بهتر است، و در وعده های غذایی  برنج بصورت پلو  توصیه شده است.

 

وی در ادامه گفت :دو نوع طبخ برنج داریم "چلو” و "پلومنظور از چلو(برنج سفید)، برنج پس از آبکش کردن، دم  کرده و بعد از پختن با خورشت مصرف می شود، اما در "پلو” موادی همراه برنج طبخ می شود.

 

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد:اگر برنج بیش از اندازه مغز پخت شود دیر هضم می شود و همینطور اگر زنده برداشته شود نیز هضم نمی شود و همانطور دفع می گردد.

 

دکتر تیموری با اشاره به روش صحیح طبخ پلو تصریح کرد: زمانی که برنج مغز پخت شد، آنرا دم کرده و زیره کرمانى یا مقداری کم زعفران در یک فنجان "گلاب خوب” اضافه می نماییم، و بر روى برنج ریخته و می توان خلال نارنج هم اضافه کرد.

 

وی در ادامه افزود:زمانی که برنج در حال جوشیدن است می توان مقدار کمی هم خلال پسته افزود تا بهمراه برنج پخته  و دم شود.

 

این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه مغز بادام و زرشک برای این کار مناسب نیست، خاطرنشان کرد: همراه این پلو می توان خورشتی نیز تهیه کرد، گوشت گوسفندی را  با پیاز و سیرکمی سرخ کرده و با مقداری کم از تره و جعفری  وبادرنجبویه و بابونه و مقداری کم نعنانه و ادویه بخصوص زیره پخت نمایند و در آخر ریز کرده و در پلو مصرف کنند.


برچسب ها: چلو ، پلو ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: