کد خبر: ۷۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 14
شفا آنلاین>سلامت>به دلیل آنکه منشا سرطان ثانویه استخوان در سرطان‌های دیگر است، این نوع سرطان نسبت به سرطان ثانویه استخوان شیوع بیشتری دارد.

به گزارش شفا آنلاین،کامبیز نوین متخصص آنکولوژی ، درخصوص سرطان استخوان اظهار کرد: سرطان استخوان به صورت اولیه یا ثانویه در فرد بروز می‌کند و سرطان اولیه آن در خود استخوان ایجاد می‌شود و منشا بروز آن این عضو از بدن است. نوع ثانویه سرطان این بیماری از سایر اندام‌ها به این عضو متاستاژ داده می‌شود و به آن می‌رسد؛ منشا سرطان ثانویه استخوان سرطان‌های دیگر مانند سینه است.

وی افزود: با توجه به آن که منشا سرطان ثانویه استخوان در سرطان‌های دیگر وجود دارد به همین دلیل این نوع سرطان نسبت به نوع اولیه آن شایع‌تر است و درمان آن نیز به گونه‌ای متفاوت خواهد بود.

این متخصص آنکولوژی با اشاره به شیوع سرطان اولیه استخوان در سنین پایین بیان کرد: سرطان اولیه استخوان در افراد زیر 10 تا 15 ساله رخ می‌دهد اما میزان شیوع آن نسبت به نوع ثانویه سرطان استخوان کمتر است، احتمال درمان و بهبود سرطان اولیه استخوان وجود دارد.

نوین تصریح کرد: برخی از مسائل ژنتیکی سبب بروز سرطان اولیه استخوان می‌شود، این مسئله در یک مدل این بیماری به نام سارکوما دیده می‌شود. به عنوان مثال در سرطان سارکوم یونیک که نوعی سرطان اولیه استخوان محسوب می‌شود به طور کلی ژنتیک نقش بسیار مهمی دارد تعدادی اختلالات ژنتیکی که به صورت اکتسابی یا مادرزادی در فرد به وجود می‌آید سبب بروز سرطان سارکوم یونیک در فرد می‌شود.

وی ادامه داد: سرطان استئوسارکوم نسبت به سارکوم یونیک در سنین بالاتری بروز می‌کند و جنبه ژنتیکی در بروز این بیماری کمتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: