کد خبر: ۷۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>سلامت>ادامه قانون جدید اعطای مجوز به داروخانه‌ها به ضرر داروسازانی تمام می‌شود که سال‌ها مسئول فنی داروخانه‌ها بودند.
به گزارش شفا آنلاین،رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ، با اشاره به چگونگی اعطاء مجوزهای داروخانه‌ها اظهار داشت:‌ هم‌اکنون نیز مجوز داروخانه‌ها به کسانی که 20 سال از تحصیل آن‌ها در رشته داروسازی می‌گذرد، بدون نوبت مجوز داروخانه‌ را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند.

وی افزود: اعطای بدون نوبت مجوز داروخانه به کسانی که 20 سال از تحصیل آن‌ها در رشته داروسازی می‌گذرد، به ضرر داروسازانی تمام می‌شود که مسئولیت فنی داروخانه‌ها را چندین سال برعهده داشتند این مسئله فضای خرید و فروش داروخانه‌ها را برهم می‌زند.

رئیس انجمن داروسازان با اشاره به پیشینه قانون اعطای بدون نوبت مجوز داروخانه‌ها بیان کرد: در گذشته تصمیم گرفته شد افرادی که 20 سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها در رشته داروسازی می‌گذرد، بدون نوبت مجوز احداث داروخانه‌ بگیرند، به دنبال اعلام این قانون انجمن داروسازان اعتراض کرد.

مژدهی‌آذر ادامه داد: از تبعات تصویب قانون جدید اخذ مجوز داروخانه‌ها، اعطای این مجوز به افرادی بود که در اصل داروخانه‌دار نبودند، بیشتر مجوزها به این افراد داده شده بود نظر انجمن داروسازان در این خصوص اینگونه بود مجوز احداث داروخانه به داروسازانی داده شود که 20 سال در مناطق دور دست، مسئولیت فنی داروخانه‌ها را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: قانون جدیدی که در خصوص اعطای مجوز به داروخانه‌ها تصویب شده بود، از جمله قوانینی به شمار می‌رود که مشکلاتی را در زمینه اخذ مجوز احداث داروخانه ایجاد کرده هم‌اکنون نیز این مجوز بر اساس قانون و قاعده‌‌ای که در این خصوص وجود دارد، به افراد داده می‌شود در صورتی که صدور مجوزها مشکلی به وجود می‌آورد این مشکل به دلیل قوانین این حوزه ایجاد شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: