کد خبر: ۷۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران اظهار کرد
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>برگزاری کنگره‌هایی از قبیل کنگره‌های سالانه جراحی عمومی به راه‌اندازی مرکز تروما برای درمان اختصاصی بیمارهای حادثه‌دیده کمک خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین : بهزاد رحمانی در حاشیه دهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران،  گفت: هدف اصلی از برگزاری کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران، بحث و تبادل نظر درباره مسائل روز جراحی در دنیا و همچنین برخورد با بحران و تروما در ایران است.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید رسیدگی به بیمار حادثه‌دیده در شرایط بحرانی، سازوکار و آداب خاص خودش را دارد. رسیدگی به بیمار ترومایی در شرایط بحران در مراکز تروما با ترکیبی از ابزار و مهارت پزشکی انجام می‌شود و در صورت این رسیدگی با نگاه مدیریت بحران صورت بپذیرد، نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

این فوق تخصص جراحی ریه با اشاره به تسهیل رسیدگی به بیمار ترومایی در مراکز تروما، گفت: بیماری که دچار حادثه تروما شده نیاز به حضور سریع کادر درمان در زمان و مکان حادثه دارد، علاوه بر این بیمار ترومایی بعد از حادثه نیز به مراقبت‌هایی دارد که همه این مراحل رسیدگی به بیمار در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله، جنگ مکتوب شده است و ارائه این خدمات درمانی در مراکز اختصاصی تروما نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.

این متخصص جراحی عمومی درباره وضعیت واردات تجهیزات جراحی،‌ گفت:‌ علاوه بر وجود تبلیغات فراوانی که درباره عدم اثرگذاری تحریم‌ها بر بخش سلامت و درمان داشته‌ایم، باید بگویم که تحریم‌ها به شدت بر واردات تجهیزات و ابزار نوین جراحی تأثیر داشته است و در زمان تحریم به بسیاری از آنها دسترسی نداشته‌ایم، البته جراحی عمومی نسبت به سایر رشته‌ها به دلیل وابستگی کمتری که به ابزار دارد، در دوران تحریم آسیب کمتری دیده است، ولی قطعاً ابزار و تجهیزات نوین کیفیت خدمات جراحی را ارتقا خواهد داد.

وی درباره وضعیت علمی جراحان کشور در مقایسه با ترازهای جهانی گفت: قطعاً جراحان ایران در مقایسه با ترازهای جهانی وضعیت خوبی دارند که شاید این مسئله از برکات جنگ تحمیلی باشد. جنگ علاوه بر مصیبت‌هایی که داشت باعث پیشرفت در جراحی ایران شد، به‌طوری‌که امروز می‌بینیم استادان جراحی ما یا جنگ‌دیده هستند یا محصول تربیت جراحانی هستند که در جنگ تحمیلی صاحب تجربه شده‌اند. همچنین مهارت علمی و عملی جراحان ما باعث شده است بیماران متعددی از کشورهای مجاور برای درمان به ایران مراجعه کنند.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: