کد خبر: ۷۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 13
شفا آنلاین>اجتماعی>باستان شناسان در منطقه سواحل شرقی در شمال انگلستان ، مسیری چوبی متعلق به چهار هزار سال پیش را کشف کرده اند که در آن زمان بر روی زمین های باتلاقی منطقه ساخته شده بود.
به گزارش شفا آنلاین،گروهی از داوطلبان با همراهی شبکه باستان شناسی منطقه ساحلی و جزر و مدی (Coastal and Intertidal Zone Archaeological Network ) انگلستان که برای بررسی و نظارت سایت های در معرض خطر فرسایش باستان شناسی ، آموزش دیده بودند ، در آخرین برنامه بررسی خود ، مسیری چوبی متعلق به چهار هزار سال پیش را کشف کردند .

لازم به توضیح است که این مسیر رفت و آمد چوبی بر روی زمینی باتلاقی ساخته شده بود تا تردد را بر روی چنین بخش هایی امکان پذیر سازد . لازم به توضیح است که این مسیر چوبی چهارهزار ساله تازه کشف شده در منطقه ساحلی کلیثروپیز (Cleethorpes) در سواحل شرقی ، منطقه شمال انگلستان قرار گرفته است .

اندی شرمن (Andy Sherman) از شبکه باستان شناسی منطقه ساحلی و جزر و مدی انگلستان در مصاحبه ای مطبوعاتی در رابطه با این مسیر چوبی چهار هزار ساله می گوید : « این واقعا دشوار است که بگوییم چه میزان از این مسیر حفظ شده است . این بخش های کشف شده در واقع بخشی از مسیر چوبی به همراه لایه ای از تورب (peat) است . »

لازم به توضیح است که در تعریف فنی ، تورب (peat) به توده متراکم قهوه‌ ای تا سیاه‌ رنگ خزه ‌ها و گیاهان که به طور ناقص تجزیه شده ‌اند ، گفته می ‌شود که در واقع همان مرحله نخست تشکیل زغال ‌سنگ به حساب می آید . به طور معمول تورب در زمین ‌های بسیار مرطوب همانند باتلاق ها و در مناطق معتدل و سردسیر جهان به وجود می ‌آید و به عنوان سوخت به‌ کار می‌ رود .

بر اساس گزارش پژوهشگران این شبکه باستان شناسی ، تحقیق و بررسی بر روی این منطقه و مسیر چوبی کشف شده ادامه داشته تا اطلاعات بیشتری از آن به دست آید .



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: