کد خبر: ۷۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>کار بیش از اندازه با کامپیوتر خطر بروز عوارض مفصلی و عضلانی را حدود 20 تا 50 درصد افزایش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین - فرزاد نوری‌مقدم، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران  تصریح کرد: افرادی که در شبانه روز به مدت طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر در معرض آسیب‌ها و اختلالات جسمی هستند و سلامتی آنها بیشتر تهدید می‌شوند.

وی گفت: مشکلات بینایی، عوارض مفصلی و عضلانی، مشکلات پوستی، مشکلات در دوران بارداری، مشکلات تنفسی و اختلالات عصبی و روانی نظیر استرس از مهمترین عوارض استفاده طولانی مدت از کامپیوتر است.

نوری‌مقدم، تأکید کرد: کار بیش از اندازه با کامپیوتر خطر بروز عوارض مفصلی و عضلانی از جمله دردهای عضلانی و درد مچ دست و بازوها و برخی دیگر از دردها و عارض جسمی را حدود 20 تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

وی افزود: درد گردن و کمر، خمیدگی پشت و آسیب‌های دیگر مرتبط با ستون فقرات از دیگر عوارض مرتبط با کار طولانی مدت با کامپیوتر است.

نوری‌مقدم، با بیان اینکه اغلب مفاصل و عضلات بدن به ویژه در قسمت فوقانی در معرض آسیب و مشکل ناشی از کار زیاد و مداوم با کامپیوتر هستند، تصریح کرد: کاربران کامپیوتر ساعدها، دست‌ها، بازوها، پشت و گردن خود را به مدت طولانی در حالت ثابت قرار می‌دهند و این عمل موجب وارد شدن فشار زیاد به ویژه در زمان طولانی بر روی ماهیچه‌ها، مفاصل و تاندون‌ها خواهد شد که موضوع خطر آسیب عضلانی و مفصلی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: میزان استفاده از کامپیوتر، انجام حرکات تکراری، وضعیت نشستن، زاویه دید، وضعیت میز و صندلی، ارتفاع میز کامپیوتر و صفحه کلید و مانیتور، میزان نور مانیتور که به چشم‌ها می‌رسد، سرعت استفاده از صفحه کلید به ویژه سرعت تایپ و نداشتن آرامش و تمرکز روانی از مهمترین مشکلات جدی در خصوص کار با کامپیوتر به شمار می‌رود.

نوری‌مقدم، خاطرنشان کرد: بسیاری از عوارض و آسیب‌های مفصلی و عضلانی ناشی از کار زیاد با کامپیوتر ممکن است سال‌ها بعد بروز کند و فرد متوجه رابطه آنها نشود، به همین دلیل بهترین اقدام پیشگیری از بروز عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت با استفاده درست و اصولی از کامپیوتر است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: