کد خبر: ۷۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>رعایت نکردن اصول صحیح نگهداری و مصرف آب و مواد غذایی، مهمترین دلیل بروز بیماری‌ در تابستان است.

به گزارش شفا آنلاین - علی‌اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ایام نوروز و تعطیلات تابستان، مردم به طور مکرر به مسافرت می‌روند و به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به ویژه اصول بهداشت فردی، درصد بالایی از افراد جامعه به ویژه در سنین کمتر از 15 سال و بالای 60 سال دچار بیماری و عفونت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در تابستان بیماری‌هایی به نام امراض مسافرتی مردم را تهدید می‌کند، تأکید کرد: بر طبق بررسی‌های اخیر اغلب بیماری‌های شایع تابستان در هنگام مسافرت ایجاد می‌شوند و رعایت نکردن اصول صحیح نگهداری و مصرف آب و مواد غذایی، مهمترین دلیل بروز این بیماری‌ها است.

مرادی افزود: در هنگام مسافرت معمولاً ابتدایی‌ترین اصول بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نمی‌شود و بسیاری از مسافران از آب و مواد غذایی مانده و یا فاسد شده، استفاده می‌کنند چرا که معمولاً نگهداری مواد غذایی نیز به درستی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 65 تا 70 درصد بیماری‌هایی که در تابستان صورت می‌گیرد در بین کودکان و افراد بالای 60 سال بروز می‌کند، اظهار داشت: علاوه بر کودکان و سالمندان، موارد ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌ها در تابستان به ویژه در هنگام مسافرت، در افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها نیز ضعیف است به وفور دیده می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه اسهال یکی از مهمترین بیماری‌های شایع مرتبط در فصل تابستان است، یادآور شد: شیوع این بیماری در کودکان بسیار بالاتر است و ممکن است یک کودک در ایام گرم سال چندین مرتبه دچار اسهال و علائم و عوارض مرتبط با آن شده و حتی در مواردی این بیماری زندگی کودک را نیز تهدید کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جامعه در تابستان دچار عفونت‌های روده‌ای می‌شوند که استفاده از مواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذاهای سرد شده، مصرف برخی از غذاها به صورت نیمه‌پز، مصرف آب آلوده و مصرف کنسروهایی است که مهلت مصرف آنها تمام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: