کد خبر: ۷۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>اجتماعی>مهندسان هندی نوعی برنامه‌ نرم‌افزاری گوشی هوشمند ارائه داده‌اند که کودکان گمشده را رهگیری کرده و آن‌ها را به خانواده‌هایشان باز می‌گرداند.

به گزارش شفا آنلاین، برنامه‌ نرم‌افزاری جدید Helping Faceless نام دارد و از فناوری‌هایی مانند شناسایی چهره و تحلیل داده برای مقابله با قاچاق کودک و کمک به بازگردانده‌شدن کودکان گمشده نزد خانواده‌هایشان استفاده می‌کند.

این برنامه برای دانلود بر روی «گوگل پلی» قرار دارد و کاربر می‌تواند با کلیک‌کردن بر روی تصویر کودک گمشده و هدایت وی به نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس عمل کند.

داوطلبان می‌توانند این برنامه را بر روی گوشی اندروید خود نصب کرده و هر جا که کودکان گمشده را بیابند، تصویری از آن‌ها را بگیرند و شبکه پلیس با جستجو در پایگاه داده خود آن‌ها را نزد خانواده‌هایشان باز می‌گرداند. سازندگان به دنبال بسط‌ دادن این برنامه و کمک به کودکان در هر جای دنیا هستند.

چندی پیش نیز یک مبتکر استرالیایی به نام «جاستین میتلهوور» کلاهی ابداع کرد که با استفاده از آن والدین می‌توانند فرزندان گمشده خود را در میان جمعیت شلوغ پیدا کنند.

کلاه ابداعی با استفاده از نوعی برچسب ضدآب مجهز به فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) عمل می‌کند که این برچسب از ماده آکریلونیتریل بوتادین استایرن ساخته شده و در لبه کلاه کار گذاشته می‌شود.

فناوری NFC شامل ارتباطات دوطرفه با استفاده از امواج رادیویی بین تراشه NFC و یک ابزار NFC مانند گوشی هوشمند یا تبلت است.

برچسب NFC متعلق به کلاه Tappy با شماره تلفن همراه والدین رمزگذاری شده و با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به NFC می‌توان این رمز را باز کرد. ایده مطر‌ح‌شده این است که زمانی که کودکی در میان یک جمعیت گم می‌شود، هر کاربر دارای گوشی هوشمند می‌تواند این برچسب را رمزگشایی کرده و والدین را از مکان کودک گمشده آگاه سازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: