کد خبر: ۷۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
وزیربهداشت خبرداد:
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیربهداشت، مشکلات حوزه سلامت را بی شمار دانست وگفت: این مشکلات ناشی از کم توجهی به مقوله بهداشت ودرمان درطول سال های گذشته می باشد.

به گزارش شفاآنلاین دکترسیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه درآیین افتتاح مجهزترین مرکز پرتو درمانی وشیمی درمانی خیریه کشور در دزفول افزود: به رغم اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان در کشور همچنان نیاز به کار بیشتری در حوزه سلامت می باشد.
وی امکانات محدود بهداشتی ودرمانی شهرهای دزفول، شوش وگتوند درشمال استان خوزستان را نمونه ای ازمشکلات وکمبودهای حوزه سلامت درکشور دانست وگفت: دراین منطقه حداقل به 500 تخت بیمارستانی نیاز است.
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی افزود : درشهرستان شوش با 200هزار نفر جمعیت تخت بیمارستانی مناسب وفعالی وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد تا یک ماه آینده بیمارستان گتوند درشمال استان خوزستان افتتاح شود.
دکتر هاشمی با تشریح وضعیت درمان کشور قبل ازاجرای طرح تحول نظام سلامت گفت : تا قبل ازاجرای این طرح بیماران برای ابتدایی ترین وسایل ناچار به مراجعه به خارج از بیمارستان بودند.
وی با بیان اقدامات دولت یازدهم در حوزه سلامت و اجرای قانون بیمه همگانی با گذشت 20 سال از تصویب آن و بیمه شدن بیش از 10 میلیون نفر گفت : اجرای این قانون نمونه ای از تحقق شعار و وعده های دولت تدبیر و امید می باشد و حوزه سلامت به مسئله اول دولت تبدیل شده است.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با تغییر وضعیت مالی صندوق دولت و خزانه برنامه های دولت در حوزه سلامت اجرایی شود.
دکتر هاشمی همچنین از توزیع چهار هزار پزشک متخصص در 15 ماه گذشته در کشور خبر داد وبیان داشت : با اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت تمام شهرهای زیر20هزار نفر جمعیت ازپزشک عمومی بهره مند شدند ضمن اینکه دو هزار خانه بهداشت در سراسر کشور تاسیس شده است.
وی به مشکل حاشیه نشینی درشهرها به عنوان یکی ازمعضلات بهداشتی کشور نام برد وگفت : برای هشت میلیون نفر ازجمعیت 10 میلیونی حاشیه نشین کشور پایگاه خدمات بهداشتی راه اندازی شده است.
وی درعین حال گفت : انجام این اقدامات درحوزه سلامت به معنای این نیست که دراین حوزه خیلی موفق بوده ایم بلکه همچنان باید راه طولانی را طی کرد.
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی همچنین بیان کرد : درسایه تعامل و همدلی مردم ودولت مشکلات بهداشت ودرمان کشور نیز مرتفع خواهد شد.
دکتر هاشمی همچنین گریزی به انتخابات مجلس شورای اسلامی زد وگفت : برگزاری انتخابات های مختلف با حضور پرشور مردم بیانگراین واقعیت است که مردم در اداره کشور مشارکت داشته وشرکت درانتخابات تصمیم ساز نمادی از مشارکت مردم در اداره کشور می باشد.
وی حاشیه ها را بخشی از انتخابات های مختلف عنوان کرد وگفت : آنچه که به مصالح کشور صدمه بزند به دور از اخلاق و انصاف است.
وی گفت : جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود در هر دوره فرا خور همت از پشتوانه مردمی بهره مند بوده است اما گاهی فرصت سوزی شده و از ظرفیت های مردمی به خوبی استفاده نشده است که امیدواریم این اتفاق در دولت یازدهم رخ ندهد.
با حضور وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی مجهزترین مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی بیماران سرطانی کشور که به همت خیرین دزفول با صرف 160 میلیارد ریال احداث وتجهیز شده ونیز اورژانس هوایی 115 شمال خوزستان در دزفول افتتاح شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: