کد خبر: ۷۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
متخصص پوست و لیزردرمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- آفتاب گرم و سوزان فصل تابستان افراد زیادی را برای تغییر رنگ پوستشان وسوسه می کند اما در این باره یک متخصص پوست و لیزردرمانی به بیان نکات مهمی پرداخت.

دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین گفت: آفتاب طبیعی خیلی بهتر از سولاریوم است.ضمن اینکه فرد در روزهای اول آفتاب گرفتن باید از زمان کوتاه تری آغاز کند و روزهای بعد مدت زمان بیشتری را در آفتاب بماند؛ضمن اینکه استفاده از کرم های ضد آفتاب الزامی است.

وی درباره عوارض آفتاب گرفتن هشدار داد: اگر فرد این روند را با بی دقتی شروع کند و برای زودتر رنگ گرفتن 6 تا 7 ساعت زیر آفتاب باشد پوست طاول می زند و یا حتی سوختگی های درجه دو روی پوست ایجاد می شود.

به گفته وی از طرفی دیگر گاهی هم لک های کمرنگ تر یا پر رنگ تر از پوست نیز ایجاد می شود که برخی  اوقات هم می تواند دائمی باشد.

سرطان، پیری و چروکی زودرس پوست حاصل آفتاب گرفتن شدید

وی تأکید کرد: آفتاب گرفتن شدید می تواند چروک و پیری های زودرس روی پوست ایجاد کند به علاوه این که در صورت صحیح نبودن روش برنزه کردن، سرطان پوست هم با فرد همراه می شود.

وی یادآور شد: عوارض ناشی از آفتاب گرفتن اثبات شده و متخصصان پوست نسبت به مضر بودن اشعه آفتاب به صورت مدام آگاهی می دهند . به همین دلیل خانواده ها باید از 6ماه به بعد برای فرزندشان از ضد آفتاب های باکیفیت استفاده کنند.

استفاده از سولاریوم ممنوع

نیکبخت اظهارکرد: متأسفانه تعداد زیادی از مراجعین ما به رغم این که استفاده از سولاریوم ممنوع اعلام شده اما همچنان به سمت آن می روند که تاکید می کنیم این دستگاهها عوارض جدی به همراه دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: