کد خبر: ۷۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن با کشف یک ترکیب جدید توانستد روشی نو را به عنوان عاملی موثر برای مبارزه با ویروس و بیماری مالاریا پیدا کرده و به کار گیرند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران در آخرین تحقیقات خود ترکیب جدیدی را کشف کرده اند که می تواند تهدیدی برای ویروس مالاریا محسوب شده و در نتیجه به عنوان عاملی موثر برای مبارزه با بیماری مالاریا بکار رود.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داده اند که می توان سلول های رمز(گلبولهای قرمز) خون آلوده به مالاریا را برای ساخت ذخیره مواد شیمیایی که می تواند تابش ترکیب شیمیایی لومینول (Luminol) را آهسته کند ، فریب داد . دانشمندان برای پیدا کردن این مساله ، به سلول های قرمز خون آلوده ، یک اسید آمینه غیر معمول تزریق کردند و در تابش ترکیب شیمیایی لومینول برای کشتن انگل، مورد استفاده قرار دادند.

در حال حاضر شش روش دیگر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مالاریا وجود دارد . دنیل گلدبرگ در توضیح این روش می گوید : « نوری که ترکیب شیمیایی لومینول ساطع می کند توسط آرتمیسینین (artemisinin) داروی ضد مالاریا، افزایش پیدا می کند. »  

این رویکرد جدید ، پروتئین ساخته شده توسط سلول های قرمز خون انسان را هدف قرار می دهد و باعث می شود که سلول ها نتوانند جهش پیدا کنند . گلدبرگ در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : اسید آمینه ، ترکیب شیمیایی لومینول و آرتمیسینین منحصرا برای استفاده در انسان هایی که تحت تاثیر مالاریا قرار داشتند ، مورد پاکسازی قرار گرفتند. خوشبختانه این ترکیبات در کنار یکدیگر هیچ مشکلی برای ایمنی بدن ایجاد نخواهند کرد .

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله eLife) journal eLife) منتشر شده و قابل دسترسی است. 

سینا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: