کد خبر: ۷۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
شفا آنلاین>سلامت>در حوزه سلامت رسانه يک بال و مديريت بال ديگر است. اگر به دنبال آن باشيم که با فرهنگ‌سازي و تغيير سبک زندگي به ارتقاي شاخص‌هاي سلامت برسيم بايد از ظرفيت رسانه‌ها استفاده کنيم و اين مهم محقق نمي‌شود مگر با نقش آفريني درست و به جاي خبرنگاران
رسالت خبرنگاران هم در عرصه اطلاع رساني و هم فرهنگسازي بسيار حساس و خطير است. زيرا تراکم و حجم اطلاعات را از رسانه هاي مختلف براي فضاي جامعه داريم و اين که کدام راست و نادرست است جاي بحث دارد.

البته در اين ميان هم رفتار مسئولان با رسانه حائز اهميت است و هم رفتار رسانه‌ها به گونه‌اي که انتظار مي‌رود هر بخش بنا به موقعيت خود همکاري لازم را با رسانه‌ها داشته‌باشد و از طرفي رسانه‌ها هم از هرگونه بي‌اخلاقي و بداخلاقي رسانه‌اي اجتناب کنند.عرصه خبرنگاري بيشتر با خبر نشريات و رسانه هاي فضاي مجازي و غير مجازي عجين شده که همين موجب مي‌شود ارزيابي و تشخيص شايستگي درخبررساني به سختي ممکن شود.

به اين معني که کدام خبر شايسته اطلاع رساني به مردم و فضاي جامعه است. انسان ها آرمان ها و اعتقاداتي دارند و واقعيت‌هايي هم در جامعه حاکم است که تلاش همه به ويژه خبرنگاران بايد اين باشد تا واقعيت‌ها را هر جا که به حقيقت، آرمان و اعتقادات نزديک نيست طي مراحلي به حقيقت نزديک کنند که همين به قدر کافي کار سخت و دشواري است.

پيام رساني بسيار دشوار است و در قسمت عمده فعاليت خبررساني، مي‌توان با قاطعيت گفت که خبرنگاران تلاش و کوشش مي‌کنند و رسالت خبرنگاري اعتلاي جامعه به سمت ارزش‌هاي معنوي است حال آن که در اين قسمت تا چه اندازه موفق بوده‌ايم بايد در سطح جامعه مطالعه ميداني نيز انجام شود.

حال که اين روزها، روز بزرگداشت مقام اين فعالان حوزه اجتماعي است بايد ضمن تبريک و قدرداني از اين عزيزان، به تلاش بي‌وقفه و فعاليت‌هاي آن‌ها دستمريزاد گفت. خبرنگاري در حوزه سلامت شايد بيش از هر حوزه ديگري نياز به دقت داشته‌باشد، زيرا علاوه بر اطلاع‌رساني در حوزه سلامت، جان و سلامت جامعه هم منوط به نحوه پيگيري‌هاي آنها دارد و آنها هستند که مي‌توانند با همراهي‌هايشان آينده جامعه ما را در زمينه سلامت تضمين کنند. اميدواريم رسانه‌ها و به تبع آن خبرنگاران با ايفاي نقش درست اثرگذاري لازم را در بهبود سبک زندگي و ارتقاي سلامت جامعه ايفا کنند.


احمد آريايي نژاد

عضو کميسيون بهداشت مجلس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: