کد خبر: ۷۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
متخصص طب سنتی عنوان کرد
شفاآنلاین:طب سنتی>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: به گفته ابن سینا در حفظ سلامتی افراد رعایت کردن سه اصل از اصول ۶ گانه بسیار ضروری است که نخستین آن ورزش و حرکت بدنی, بعد تغذیه و بعد هم خواب و بیداری است.
به گزارش شفا آنلاین : مرضیه بیگم سیاه پوش متخصص طب سنتی درباره ورزش از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: تفاوتی‌هایی ممکن است در واژه‌هایی که در طب سنتی با واژه‌های امروزی وجود داشته باشد.

اصطلاحی به اسم ورزش در کتاب‌های قدیمی طب سنتی نداریم

به گفته وی اصطلاحی به اسم ورزش در کتاب‌های قدیمی طب سنتی نداریم و آنچه که در کتب قدیمی وجود دارد, اصطلاح ریاضت است که در معنای لغوی آن سختی کشیدن است.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: ولی ورزش هم در کتب ترجمه شده است و ما برای معادل سازی به منابع خودمان که یکی از مهمترین آنها قانون هست مراجعه می‌کنیم که ریاضت را معادل اکسرسایز یا اسپرت معنا کرده‌اند.

سیاه‌پوش افزود: به همین دلیل  هر جا به اسم ریاضت در طب سنتی برخورد می‌کنیم از آن به عنوان ورزش یاد می‌کنیم.

طب سنتی یک طب پیشگیرانه است

وی ادامه داد: ورزش از دیدگاه طب سنتی بسیار ارزشمند است چرا که طب سنتی یک طب پیشگیرانه است یعنی پیشگیری در آن ارجحیت دارد به علاج و درمان دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: برای همین منظور حکما یک سری قوانینی وضع کردند که در قالب 6 اصل ضروری سلامتی بیان شده است که این اصول عبارت از  هوا و هرچه که متعلق به آن هست, خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها, خواب و بیداری, حرکت و سکون بدنی, حرکت و سکون نفسانی (هیجان‌ها و استرس‌ها), استفراغات و احتباس ها که استفراغات به معنای خروج مواد زائد از بدن است.

در حفظ سلامتی افراد رعایت کردن سه اصل از اصول 6 گانه بسیار ضروری است

سیاه‌پوش خاطرنشان کرد: به طوریکه ابن سینا می‌گوید در حفظ سلامتی افراد رعایت کردن سه اصل از اصول 6 گانه بسیار ضروری است که اولین آن ورزش و حرکت بدنی, بعد تغذیه و بعد هم خواب و بیداری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: