کد خبر: ۷۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
معاون بهداشتی وزیر بهداشت:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از پیوستن ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی خبر داد و گفت، این امر موجب کاهش قاچاق و ارتقای سلامت جامعه با کاهش مصرف دخانیات می شود.
به گزارش شفا آنلاین : علی اکبر سیاری افزود: تصویب لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی در مجلس، یکی از اهداف وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات و یکی از راهکارهای افزایش قیمت مواد دخانی در کشور بود که محقق شد.
وی ادامه داد: در گذشته مقاومتی در برابر افزایش قیمت دخانیات در کشور وجود داشت و علت این امر هم رابطه افزایش قیمت دخانیات با افزایش قاچاق عنوان می شد، اما این پروتکل باعث می شود با افزایش قیمت دخانیات، قاچاق آن افزایش نیابد.
سیاری افزود: لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی موجب می شود با تجارت غیرقانونی در کشور مبارزه شود و در صورتیکه شرکت هایی از مبادی غیرقانونی محصولات خود را بصورت قاچاق وارد کشور کنند، تحت تعقیب قرار می گیرند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: با فراهم شدن امکان تعقیب شرکت هایی که محصولات دخانی آنها بصورت غیرقانونی وارد کشور شده، می توان به دولت نیز کمک کرد تا شرکت ها ناچار به ورود قانونی محصولات خود از طریق پرداخت تعرفه گمرکی باشند.
وی افزود: از دیگر مزایای این پروتکل، جلوگیری از ورود کالای بی کیفیت و معرفی کالای شناسنامه داری است که بصورت قانونی وارد کشور می شود و قابل رصد و پیگیری است.
سیاری با بیان اینکه تصویب این لایحه علاوه بر مبارزه با تجارت غیرقانونی موجب ارتقای سلامت و کاهش قاچاق می شود، از تلاش و نگاه ویژه نمایندگان مجلس در تصویب این لایحه و کمک به ارتقای سلامت جامعه با کاهش مصرف دخانیات، قدردانی کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: