کد خبر: ۷۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
شفا آنلاین>سلامت>شنا کردن يکي از محبوب‌ترين ورزش‌هاي کم‌فشار در دنياست که مي‌تواند در بهبود سلامت و تناسب بدني شما نقش عمده‌اي داشته باشد. اما شناگران مانند ساير ورزشکاران در معرض آسيب‌هاي بدني هستند که با رعايت احتياط مي‌توان از آنها پيشگيري کرد.
علت آسيب‌هاي بدني در شنا

به گزارش شفا آنلاین،مهم‌ترين علت آسيب‌هاي بدني در شنا فشار آوردن بيش از حد به بدن و فرسودگي ناشي از آن و رعايت نکردن شيوه‌‌هاي درست شنا کردن است. بسياري از شناگران حرفه‌اي داراي انعطاف‌پذيري بدني فوق‌العاده‌اي يا حتي شلي مفاصل هستند که مي‌تواند طبيعي باشد.

آسيب‌هاي جزئي و ضربات خفيف مکرر در موارد شنا کردن به ميزان زياد ممکن است به درد شانه و التهاب تاندون آن منجر شود. ساير آسيب‌هاي ناشي از ضربات مکرر شامل مشکلات مفصل زانو و ران ناشي از حرکات پا در شناي قورباغه است.


آسيب‌هاي بدني شايع ناشي از شنا

شانه شناگر: شانه شايع‌ترين عضوي است که در معرض آسيب‌ها يا فشار بيش از حد وارد آمده، به‌وسيله شنا کردن قرار مي‌گيرد. از جمله آسيب‌هاي شانه گيرکردن تاندون روتاتور کاف (تاندون چرخاننده سر استخوان بازو) است که اين فشار از طرف بخشي از تيغه شانه (اسکاپولا) هنگام بالابردن بازو پيش مي‌آيد. التهاب دردناک تاندون عضله دوسر (تاندينيت باي‌سپس) و ناپايداري شانه که در آن ساختارهايي که در اطراف شانه هستند، نمي‌توانند در حفظ پايداري مفصل شانه (گوي سر استخوان بازو درون حفره استخوان کتف) به درستي عمل کنند، ممکن است به خستگي و ضعف تاندون روتاتور کاف و عضلات اطراف تيغه شانه بينجامند.

آسيب‌هاي بخش تحتاني بدن: آسيب‌هاي زانو شامل آسيب‌هاي تاندون‌ها (زردپي‌ها) و ليگامان‌ها (رباط‌ها)ي اطراف زانو مي‌شود (زانوي شناگران قورباغه). شناگران قورباغه همچنين ممکن است دچار درد مفصل ران ناشي از التهاب تاندون‌هاي اطراف مفصل ران شوند. مشکلات ستون فقرات از جمله مشکلات ديسک بين مهره‌هاي کمري يا مشکلات ديگر در محل اتصال ستون مهره‌ها و استخوان لگن (که اسپونديلوليز خوانده مي‌شود) ممکن است در نتيجه پازدن دلفيني که در مسابقات شنا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، رخ دهد.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: