کد خبر: ۷۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
رییس سازمان غذا و دارو
شفاآنلاین:سلامت>درمان> رییس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان های مردم نهاد صدای مردم را به گوش مسوولان می رسانند اما انتظار رایگان شدن همه هزینه های درمانی بیماران واقع بینانه و امکان پذیر نیست و در هزینه کرد بیت المال نباید تصمیمات عاطفی بگیریم.
به گزارش شفا آنلاین : رسول دیناروند افزود: برخی سازمان های مردم نهاد توقعاتی مانند رایگان شدن همه خدمات درمانی به ویژه خدمات سرپایی را از دولت دارند که امکان پذیر نیست.
دیناروند گفت: البته خدمات بستری در بخش دولتی بسیار ارزان شده و تقریباً به 6 درصد کل هزینه در بیمارستان های دولتی رسیده است. بیمارستان های دولتی اکنون 80 درصد خدمات بستری را با 6 درصد هزینه ارایه می کنند و این گام بزرگی برای ارزان شدن خدمات سلامت در دولت تدبیر و امید بوده که انجام شده است.
رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: این 6 درصد هزینه های خدمات بستری هم برای همه مردم قابل تحمل است.
دیناروند گفت: سالانه 6 میلیون تن یعنی حدود هشت درصد جمعیت کشور در بیمارستان های دولتی بستری و از این خدمات ارزان می شوند و قاعدتاً بیمار دهی (روند بیمار شدن) کل جامعه هم نباید خیلی بیشتر از این باشد.
معاون وزیر بهداشت افزود: البته قبول داریم که هنوز تعداد تخت های بیمارستانی کشور نسبت به استانداردهای منطقه و دنیا بسیار پایین تر است ؛ به همین علت، دولت در تلاش است، استاندارد تعداد تخت بیمارستانی را نسبت به جمعیت و با همکاری بخش خصوصی به میزان معقولی برساند.
دیناروند ادامه داد: اعتبارات دولت محدود است، باید بیت المال را در جایی هزینه کنیم که بیشترین افراد از آن سود ببرند، شاید بتوانیم با این بودجه محدود، خدمات درمانی محدود و گرانی را برای گروه کوچک و انگشت شماری از بیماران، رایگان کنیم اما تصمیم درست این است که خدمات گسترده ای را برای شمار زیادی از بیماران ارزان کنیم.
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اظهارداشت: در تمام دنیا سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در اداره کشور دارند، نقش آن ها فقط همکاری برای تأمین امکانات و نیازهای مردم نیست، آن ها می توانند در سیاست گذاری و گرفتن تصمیمات مهم و درست به دولت کمک کنند.
دیناروند تاکید کرد: دولت باید طوری تصمیم گیری کند که همه ذی نفعان و افرادی که تحت تأثیر موضوعی قرار می گیرند در نظر گرفته شوند. در حوزه سلامت هم باید همه بیماران، ارایه دهندگان خدمات و امکانات در تصمیم گیری مشارکت داشته باشند.
رییس سازمان غذا و دارو افزود: سازمان های مردم نهاد می توانند صدای مردم باشند و مطالبات آن ها را به گوش مسوولان برسانند و مسوولان دولتی وظیفه دارند صدای همه ذی نفعان را بشنوند.
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت از افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد حمایت می کند اما در هنگام تصمیم باید همه جوانب را در نظر بگیریم و تحت تأثیر عواطف و جو قرار نگیریم.
دیناروند ادامه داد: وزارت بهداشت همواره شنوای خواسته های سازمان های مردم نهاد و انجمن های حامی بیماران است اما به هر حال اعتبارات محدود و خواسته ها زیاد است و مدیریت حوزه سلامت با این شرایط ،کار بسیار سختی است.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: