کد خبر: ۷۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
شفا آنلاین>سلامت>این طرح منجر به تضعیف بخش خصوصی درمان و ایجاد ضرر و زیان گردیده است زیرا که منابع مالی قابل ملاحظه‌ای به بخش دولتی تزریق شده و عدالت لحاظ نشده است.
به گزارش شفا آنلاین-فرجود شکوهی عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت  با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت منابع مالی و سیستم‌های پرداخت به پزشکان و تا حدودی سایر رشته‌های وابسته را در بخش دولتی تقویت نموده است، اظهار داشت‌: اثرات طرح تحول با توجه به نحوه اجرا در مورد بخش خصوصی درمان منفی ارزیابی می‌شود‌.

وی اثرات مثبت طرح تحول نظام سلامت را جذب منابع مالی بیشتر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، ارتقا نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد جهت کادر پزشکی و افزایش راندمان و ظرفیت پذیرش عنوان کرد و افزود:  اثرات منفی این طرح تبعیض در نظام بررسی علمکرد و پرداخت‌، بی توجهی به کادر درمانی غیرپزشک و همچنین عدم توجه شایسته به بخش خصوصی درمان و استفاده نکردن از تمام ظرفیت‌های این بخش است.

وی با بیان اینکه محدودیتهای منابع مالی در نظام سلامت بیشتر ناشی از نگرش دولتمردان به بخش سلامت و عدم اولویت بندی مناسب است‌؛ تصریح کرد‌: در کشورهای پیشرفته 5 تا 10 درصد تولید ناخالص ملی صرف بهداشت و درمان می‌شود که در کشور ما به علت کم توجهی مدیران سیاسی و اجرایی این میزان بسیار ناچیز و ناکافی است‌.

عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه طرح تحول منجر به تضعیف بخش خصوصی درمان و ایجاد ضرر و زیان گردیده است؛ خاطرنشان کرد‌: منابع مالی قابل ملاحظه‌ای به بخش دولتی تزریق و عدالت لحاظ نشده است و از طرف دیگر کتاب ارزشهای نسبی نیز بطور کامل اجرا نشده است‌.

شکوهی با بیان اینکه به علت پایین بودن سرانه سلامت بنیه مالی سازمان‌های بیمه بسیار پایین و منابع مالی ناکافی است؛ گفت‌: ادامه این روند می‌تواند منجر به ورشکستگی بخش خصوصی درمان خصوصا در موسساتی مانند بیمارستان‌ها؛ آزمایشگاهها؛ فیزیوتراپی‌ها و رادیولوژی‌ها گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: