کد خبر: ۷۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
یک مقام سازمان غذا و دارو:
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>رئیس اداره غذایی و آشامیدنی با منشأ دامی دریایی سازمان غذا و دارو گفت: در برخورد با تخلفات غذایی هیچگونه حکم قضائی نداریم و فقط می توانیم تخلفاتی که مشاهده می کنیم، اطلاع رسانی و دستور جمع آوری بدهیم.
به گزارش شفا آنلاین : مهندس هومن محمد رئوفی افزود: روغن پومیس( روغن تفاله زیتون) هیچ گونه مجوزی ندارد و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع قاچاق روغن پومیس که در رسانه ها مطرح شده است، گفت: متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این راستا اگر لازم باشد همکاری های لازم را انجام خواهیم داد.

رئوفی اظهار داشت: اگر چه ما متولی مبارزه با قاچاق نیستیم ولی اگر در بازرسی ها و نظارت ها موارد تخلف مشاهده شود، اطلاع رسانی و برخورد خواهد شد.

وی افزود: در یک سال گذشته علاوه بر نظارت های مستمر سازمان غذا و دارو برنامه تشدید نظارت بر واحدهای لبنی را داشته ایم که در موارد معدودی هم که متخلفان شناسایی شده اند بر اساس مستندات آزمایشگاهی به مراجع قضائی ذی صلاح معرفی شده اند تا با آنها برخورد شود.

رئیس اداره غذایی و آشامیدنی با منشأ دامی دریایی سازمان غذا و دارو، گفت: به لحاظ جایگاه قانونی متولی سلامت در جامعه هستیم و هیچگونه حکم و دستور قضایی به همراه نداریم و فقط می توانیم مواردی از تخلفات را که مشاهده می کنیم اطلاع رسانی کنیم و دستور جمع آوری بدهیم، ولی برای توقیف و معدوم کردن سازمان های قضائی می توانند اقدام کنند. البته در سال های گذشته نیز در برخوردهایی که داشتیم و یا خواهیم داشت تعامل لازم را با سازمان های قضائی و تعزیرات حکومتی خواهیم داشت.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: