کد خبر: ۷۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
مدیرعامل بیمارستان میلاد:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان> مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد گفت : برای پزشکان متخلف خط قرمزی داریم که نباید از آن عبور کنند.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر محمود رضا فیاض روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: اگر هر پزشکی از بیمار پولی دریافت کند یا تقاضای وجهی داشته باشد، این موضوع به منزله قطع همکاری وی با این بیمارستان است.
وی اظهارداشت: این بیمارستان روال قانونی خود برای دریافت هزینه ها از بیماران را دارد؛ ضمن اینکه بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هیچ هزینه ای بابت درمان خود پرداخت نمی کنند.
وی گفت: خوشبختانه سال گذشته مواردی از دریافت زیرمیزی در بیمارستان میلاد نداشته ایم و همچنین هیچ موردی مبنی بر قطع ارتباط پزشکان با بیمارستان یا ارفاق به پزشکان نداشته ایم.
فیاض ادامه داد: در مواردی که تخلفات پزشکی درون بیمارستان باشد، برخورد می کنیم که خوشبختانه آمارها در این زمینه کمتر از پنج درصد بوده است.
مدیرعامل بیمارستان میلاد تصریح کرد: در مواردی که بیمار تخلفی از پزشک مشاهده کند باید به پزشکی قانونی مراجعه کند تا از این طریق مشکل وی بررسی شود.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها نیز رضایتمندی بیماران از بیمارستان میلاد دو درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است .
 فیاض آماری از میزان رضایتمندی بیماران ارایه نداد.

** کمبود نیروی انسانی داریم
مدیرعامل بیمارستان میلاد همچنین اظهارداشت که این بیمارستان در رابطه با نیروی انسانی با کمبود مواجه است و این کمبود بیشتر در بخش کادر درمانی و پرستاری مشاهده می شود.
وی ادامه داد: از وزارت بهداشت خواسته ایم تا برنامه ریزی برای جبران کمبود نیروی انسانی بر اساس نیاز این بیمارستان باشد که امیدواریم موضوع محقق شود.
فیاض اظهار امیدواری کرد، کمبود نیروی انسانی با توجه به حجم زیاد مراجعه کنندگان به این بیمارستان تخصصی و فوق تخحصصی رفع شود.

**میزان شکایات و مراجعه به بیمارستان
مدیر عامل بیمارستان میلاد ، میزان شکایت از بیمارستان میلاد در سال گذشته را 15 تا 20 مورد عنوان کرد.
وی همچنین در ادامه گفت: پارسال یک میلیون و 200 هزار بیمار ویزیت درمانگاهی و 85 هزار تن نیز بستری شدند. همچنین126 هزار جراحی در بخش بستری و سرپایی، دو میلیون و 900 هزار مراجعه کننده به پارکلینیک و یک میلیون مراجعه به بخش فیزیوتراپی در این بیمارستان داشتیم.
وی تصریح کرد: میزان اشغال تخت در این بیمارستان 88 درصد و میانگین بستری در بخش های مختلف بیمارستان میلاد نیز 3 / 4 روز بوده است.

** میزان ورودی بیماران به بیمارستان بالا است
فیاض میزان ورودی بیماران به بیمارستان میلاد را بسیار بالا عنوان کرد و اظهارداشت: اکنون بسیاری از بیماران بدون استفاده از نظام ارجاع به این بیمارستان مراجعه می کنند که باعث تعداد زیاد مراجعین به بیمارستان شده است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که نظام ارجاع در میان مردم ما فرهنگ سازی نشود، مشکل حجم زیاد بیماران در این مرکز درمانی وجود دارد.

** مراجعه 583 هزار تن به اورژانس
مدیرعامل بیمارستان میلاد از مراجعه 583 هزار تن به اورژانس بیمارستان در سال 93 اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای سال جاری نیز تریاژ (اولویت بندی بیمار) اورژانس راه اندازی شده است و بیمار براساس نوع بیماری و حساسیت آن در این بخش درمانی، خدمات دریافت می کند.
وی همچنین از راه اندازی بخش مراقبت ویژه (ICU) داخلی با 300 تخت در سال گذشته خبر داد.

** نوبت دهی بیمارستان به دو روش
وی نوبت دهی بیمارستان میلاد را به دو روش عنوان کرد و افزود: شماره گیری تلفن خودکار 84090 و پذیرش اینترنتی این دو روش به شمار می آیند.
فیاض ادامه داد: همچنین از اواخر بهمن ها سال گذشته پاسخ به آزمایش های بیماران به صورت اینترنتی انجام می شود و اکنون 20 درصد آزمایش ها از این طریق جواب داده می شود.
مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: البته سالمندان و بازنشستگان هر زمانی که مراجعه کنند برای بخش های مختلف درمانی این بیمارستان پذیرش می شوند.همچنین نوبت دهی در درمانگاه های اطفال تقریبا فوری است اما درمانگاه های فوق تخصصی مانند جراحی قلب و تعویض مفاصل نوبت دهی طولانی تر دارد و در مجموع تمام نوبت های ما قبل از دو تا سه هفته انجام می شود.

** ارجاع بیماران در بیمارستان میلاد رشد 22 درصدی دارد
فیاض گفت: در زمان حاضر میزان ارجاع بیماران از سطوح مختلف درمانی به این بیمارستان نرخ 22 درصدی دارد این در حالی است که طی دو سال گذشته این رقم رشد پنج تا هفت درصدی داشته است بنابراین طرح ارجاع در کشور باید فرهنگ سازی شود و مردم نباید به خاطر یک بیماری ساده به پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کنند.
مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: بیماران ارجاعی معطلی چندانی ندارند و در همان هفته کار آنان انجام می شود و ما برای فرهنگ سازی این موضوع از این گونه بیماران استقبال می کنیم.

** کاهش 15 درصدی آمار سزارین
مدیرعامل بیمارستان میلاد از کاهش آمار سزارین در این بیمارستان خبر داد و گفت: آمار سزارین اولی در این بیمارستان تا 15 درصد کاهش داشته است چرا که بخش زنان و زایمان این بیمارستان فعالیت جدی دارد و حتی هفته گذشته نیز لوح دوستدار مادر از وزارت بهداشت را دریافت کردسم.
وی ادامه داد: آمار سزارین در این بیمارستان از 35 درصد زایمان ها، اکنون به 15 درصد در میان سزارین اولی ها کاهش داشته است، البته ناگفته نماند که بیمارستان میلاد به اجبار میزان سزارینش بیشتر است.
فیاض گفت: از آنجا که بیمارستان میلاد دارای بخش های ویژه نوزادان مجهزی دارد و بیمارانی که دارای مشکلات جدی هستند برحسب اجبار می بایست سزارین داشته باشند که این موضوع نیز می تواند در افزایش آمار میزان سزارین ما تاثیرگذار باشد.
وی به تجهیز هلی کوپتر این بیمارستان تا پایان سال جای اشاره کرد و گفت: بازسازی اتاق عمل جنرال که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال گذشته انجام شد از دیگر اقدامات این بیمارستان است و اکنون کیفیت و استانداردهای لازم را در این بخش مشاهده می کنیم.

** مکاتباتی برای ایجاد درمانگاه بیمارستان میلاد در چهار نقطه تهران انجام شد
فیاض همچنین با اشاره به سه هزار کارمند بیمارستان میلاد و حجم بالای بیماران در این مرکزدرمانی گفت: در گذشته قرار بود که یا درمانگاه اقماری این بیمارستان داشته باشیم یا اینکه درمانگاه میلاد به بیرون از بیمارستان انتقال داده شود.
وی ادامه داد: به همین منظور مکاتباتی با سازمان تامین اجتماعی در این زمینه داشتیم که در نهایت براساس مصوبه هیات مدیره این بیمارستان قرار است اقداماتی برای انتقال درمانگاه بیمارستان میلاد به بخشی دیگر از این بیمارستان انجام شود.


** هفت کیلوگرم پسماند در روز به ازای هر تخت
مدیرعامل بیمارستان میلاد افزود:هفت کیلوگرم پسماند عفونی، غیرعفونی و دیگر پسماندها به ازای هر تخت در روز تولید می شود.همچنین به ازای هر تخت بیمارستانی در روز در بیمارستان میلاد یک هزار و 390 گرم پسماند عفونی تولید می شود.
فیاض تصریح کرد: بیمارستان پسماندها را بی خطر می کند و نقل و انتقال آن نیز با شرکت های تحت نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.

** تجهیزات بیمارستان رضایت بخش است
وی ادامه داد: اکنون تجهیزات بیمارستان میلاد به روز و فعال و رضایتمندی مردم از تجهیزات مناسب است ، طوری که سال گذشته تعداد دستگاه های MRI این بیمارستان را به دو دستگاه افزایش دادیم.
وی بازسازی دستگاه سنگ شکن را از دیگر اقدامات این بیمارستان عنوان کرد و گفت: تجهیزات دیگری نیاز داریم و خوشبختانه در شرایط تحریم به هر سختی که بود این تجهیزات بیمارستانی را تهیه کردیم.
فیاض ادامه داد: ما در زمان تحریم برای تهیه لوازم مصرفی پزشکی با مشکل مواجه بودیم و خوشبختانه مشکلی در اقدامات درمانی بیارستانی به وجود نیامد.

** ایجاد پارکینگ طبقاتی
مدیرعامل بیمارستان میلاد از ایجاد پارکینگ طبقاتی برای رفاه حال بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان خبرداد و اظهارداشت: براساس مصوبه هیات مدیره این بیمارستان سازمان تامین اجتماعی نیز بودجه آن را تقبل کرده است و یک هزار محل پارک در این مکان ایجاد خواهد شد.

** توریسم درمانی در برنامه بیمارستان میلاد
مدیرعامل بیمارستان میلاد اذعان داشت: توریسم درمانی از ابتدا یکی از فعالیت های این بیمارستان بود و اکنون دوباره روی این موضوع با وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی وارد کار شده ایم.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هلدینگ گردشگری در سازمان تامین اجتماعی راه اندازی شده است امیدواریم بتوانیم با کشورهای همسایه این موضوع را برای افزایش منابع درمانی و گسترش فعالیت های درمانی بیمارستان ادامه دهیم.

** در طرح تحول سلامت آمار مراجعان به بیمارستان میلاد کم نشد
مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: آمار مراجعان به این بیمارستان در راستای اجرای طرح تحول سلامت کمتر نشده است چرا که مردم اعتماد نسبی به ما دارند.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد با یک هزار و یکصد تخت از حدود 14 سال پیش در حال خدمات رسانی به بیماران مختلف از جمله بیمه شدگان تامین اجتماعی است. ضمن اینکه این بیمارستان از بیمارستان های تابعه سازمان تامین اجتماعی به شمار می آید.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: