کد خبر: ۷۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
دکترشادنوش خبرداد:
شفاآنلاین:سلامت >اجتماعی> "تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به استثنای یک پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد"

به گزارش شفاآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار ضمن تجليل از اصحاب رسانه با آنان در نشستي صميمي به گفتگو پرداخت.

تبدیل سلامت از اولویت شانزدهم به اولویت اول کشور در دولت تدبیر و امید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اولویت سلامت از اولویت شانزدهم به اولویت اول کشور تبدیل شده، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر خدمات قابل توجهی در این بخش به مردم ارایه شده است و این در حالی است که درین مدتنیروی انسانی این بخش از نظر تعداد، تفاوت چندانی نکرده و حتی تعدادی از همکاران ما نیز بازنشسته شده و جایگزین آنها نیز جذب نشده است اما با این حال با تمهیداتی که اندیشیده شده هم حجم خدمات و هم کیفیت آن افزایش محسوسی در استان داشته است.

بهره‌برداری از تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر 200میلیارد ریال

وی با بیان اینکه سال 94 سال پربرکتی برای حوزه سلامت در استان سمنان خواهدبود، از اتمام تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام این دانشگاه در دولت‌های گذشته به استثنای یک پروژه طیامسال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها طی هفته دولتبا حضور مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از مجتمع فرهنگی- آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان یکی از این پروژه‌ها یاد کرد و گفت: این پروژه مربوط به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان سمنان است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.



دكترشادنوش، ادامه داد: دانشکده پیراپزشکی سرخه، مركز درمان بستر10 تختخوابي ایوانکی که با زیربنای یک‌هزار متر در ایوانکی و در نزدیک‌ترین نقطه از محل عبور زائران رضوی است،توزیع تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و... از جمله این پروژه‌ها هستند که برای افتتاح و تجهیز آنها بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی بیمارستان گرمسار خبر داد و تصریح کرد: این پروژه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،از ديگر برنامه هاي این دانشگاه برای راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در همه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در حال بررسي تامین‌اعتبار این پروژه بزرگ هستیم و بزودی کلنگ احداث آنها به زمین زده می‌شود و طی یک بازه زمانی یک سال و نیماین کلینیک‌ها در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدیشهر و... احداث می‌شوند.

وی یادآوری کرد: راه‌اندازی این کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی تا حد بسیار زیادی نیاز شهروندان به بیمارستان‌ها را کاهش داده و زمینه ارایه خدمات مطلوب درمانی پزشکی به بیماران را در کوتاه‌ترین زمان میسر می‌کند.

راه‌اندازی اورژانس مرکزی در سمنان

دکتر شادنوش، راه‌اندازی اورژانس مرکزی سمنان را از دیگر پروژه‌های جدید این دانشگاه برشمرد و افزود: این اورژانس در حاشیه بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) احداث خواهد شد.

وی، از توزیع حجم زیادی از تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تجهیزات تشخیصی بسیاری تهیه شده که بخشی از آنها در بین مراکز درمانی استان توزیع و مابقی نیز در سال جاری بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان توزیع می‌شوند. ضمن اینکه امسال شاهد افتتاح مجموعه‌های تشخیصی در شهرهای گرمسار و دامغان خواهیم بود.

تجهیز بیمارستان‌های استان به مدرنترین تجهیزات روز

وی، به عملکرد خوب دولت در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: بسیاری از تجهیزات بیمارستانی و تشخیصی ما سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود و از این رو همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان مورد بازبینی دقیق قرار گرفت و همه آنها به مدرنترین تجهیزات روز مجهز خواهندشد.

دكتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، از کاهش 17 درصدی سزارین‌ها در این استان خبر داد.

دکتر مهدی شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان به مناسبت فرا رسيدن هفدهم مرداد روز خبرنگار ضمن تبريك اين روز در جمع خبرنگاران گفت: زایمان‌های طبیعی در این استان 17 درصد افزایش یافته و به همین نسبت از شمار سزارین‌ها در استان سمنان کاسته شده است.

برخی دنبال حاشیه‌سازی برای بخش سلامت‌اند

دكتر شادنوش، در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی شایعات درباره برخی بیمارستان‌های این استان، از آنها به عنوان شایعاتی بی‌اساس یاد کرد و گفت: یکی از آفت‌های حوزه سلامت تمایل بعضی به بهره برداری سیاسی از آناست و ما در چند سال گذشته کوشیده‌ایم که حوزه سلامت را از سیاسی کاریدور کنیم اما برخی‌ها می‌خواهند با دامن زدن به برخی شایعه‌ها در روند خدمات‌رسانی به مردم خلل ایجاد کنند. آنها می‌خواهند فعالان بخش سلامت را به حواشی مشغول کنند اما ورود مجموعه‌های علمی و خدماتی به حاشیه به نفع هیچ‌کس و از جمله مردم نیست.

وی با انتقاد از برخی شایعات در خصوص بیمارستانهای سمنان، تصریح کرد: نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان به درجه ای از توانایی و بلوغ رسیدند که نیازمند آنچه کهدر شایعات شبکه های اجتماعی به آن دامن می زنند، نباشند.

استان سمنان در هیچ دوره‌ای تا به این حد از خدمات تخصصی برخوردار نبوده‌

وی، همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص فقدان پزشکان متخصص در برخی شهرستان‌های تازه تاسیس این استان، اضافه کرد: در هیچ کدام از شهرستان‌ها با مشکل پزشک متخصص روبرو نیستیم بطور مثال در شهرستان آرادان که هیچگاه پزشک متخصص مقيم نداشته، امروز در تنها بیمارستان این شهر چندین پزشک متخصص خدمات ارایه می‌دهند. ضمن اینکه سی سی یو بیمارستان نیز فعال شده و حتی برخی مواقع بیمارانی از شهرستان گرمسار به آن مراجعه می کنند.

دكتر شادنوش ادامه داد: مراکز درمانی و بیمارستانی ما در هیچ دوره‌ای تا به این حد از خدمات تخصصی برخوردار نبوده‌اند و خوشبختانه خدمات در سطح مطلوبی به مردم ارایه می‌شود.

ايرج كارخايي مديركل روابط عمومي استانداري نيز در اين نشست ضمن قدرداني از مسئولين دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در پيشقدم بودن در برگزاري اين مراسم از ديگرسازمان ها خواست در برپايي اينگونه برنامه ها فعال باشند.

وي افزود: خبرنگاران همواره همراه و همیار مسئولان در پیشبرد اهداف کشور هستند و با اطلاع رسانی صحیح، دقیق و به موقع خود نقش موثری ایفا می کنند.

گفتني است:در پايان این نشست صميمي، دكتر شادنوش به پاس زحمات اصحاب رسانه در حوزه سلامت با اهداء لوح تقدير از آنان قدرداني نمود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: