کد خبر: ۷۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>یک متخصص بهداشت محیط با بیان اینکه با افزایش مجموعه‌های آبی رعایت دستورات ایمنی و بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد، تاکید کرد: انجام اقداماتی برای کاهش ابتلا به قارچ و بیماری‌های پوستی از طریق مجموعه‌های آبی می‌تواند باعث ایجاد فضای ایمن برای گذراندن اوقات فراغت افراد شود.

به گزارش شفا آنلاین : احمد عامری با اشاره به اینکه جامعه امروزه برای رفع خستگی و افسردگی حاصل از گسترش صنعت و فناوری نیازمند ورزش است، گفت: گذراندن اوقات فراغت در مجموعه‌های آبی در صورتی می‌تواند آرامش و رفع خستگی را برای جامعه به همراه داشته باشد که دستورات مربوط به ساخت استخر، فن شناوری و شناگری رعایت شود.

وی رعایت بخش بزرگی از دستورات ایمنی و بهداشتی را از وظایف مسئولان مجموعه‌های آبی دانست و اضافه کرد: مجموعه‌های آبی استاندارد باید دارای امکاناتی مانند دوش‌های پیش از ورود به استخر، حوضچه‌هایی پر از کلر و مواد گندزدای برای از بین بردن قارچ و انگل‌های احتمالی پای افراد و سیستم چرخشی تصفیه آب با ورودی و خروجی مناسب باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اغلب کلر مورد استفاده در آب استخر از نوع ازن است، تصریح کرد: ازن مصرفی در آب استخر که به منظور گندزدایی استفاده می‌شود، دارای قدرت کافی برای گندزدایی نیست؛ چراکه به مدت کوتاه در آب باقی نمی‌ماند و پس از آن بخار می‌شود.

عامری اضافه کرد: میزان دوز استاندارد کلر مجموعه‌های آبی باید 0.3 تا 0.5 میلی‌لیتر باشد؛ چراکه میزان بیشتر از آن می‌تواند باعث بروزعوارض برای سلامتی شناگران و پرسنل شود. شست‌وشو و ضد عفونی مکرر حاشیه و لبه‌های استخر جهت کاهش خطر ابتلا به قارچ و عفونت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین کنترل و مقایسه دائمی میزان دمای آب و محیط بیرونی موجب کاهش سرماخوردگی شناگران می‌شود.

این متخصص بهداشت محیط یادآور شد: رعایت بسیاری از نکات بهداشتی برای کاهش مبتلایان باید از سوی شناگران اعمال شود و افراد در صورت اطلاع از بیماری‌های پوستی باید پس از بهبود کامل از مجموعه‌های آبی استفاده کنند.

عامری در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکلات روماتیسمی از مشکلات شایعی است که احتمال بروز آن در اکثر پرسنل این مجموعه‌ها وجود دارد و جهت پیشگیری از آن می‌توان با حفاظت از مفاصل و استفاده از دمپایی‌های طبی از بروز آن پیشگیری کرد.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: