کد خبر: ۷۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفا آنلاین>سلامت>مدت نظام وظیفه فارغ التحصیلان مقاطع دستیاری و تخصصی که خدمت خود را در حرفه پزشکی گذرانده اند به عنوان خدمت طرح نیروی انسانی محاسبه شده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، نظر به ضرورت تسریع در فرآیند مدیریت نیروی انسانی بیمارستانی و تخصصی و در راستای رفع پاره ای از ابهامات موجود در نحوه محاسبه تعهدات ضریب K متعهدین مقاطع تخصصی و نیز به منظور همسان سازی و رعایت عدالت در انجام خدمات قانونی بین آن دسته از مشمولانی که خدمت سربازی خود را قبل و یا بعد از دوره دستیاری می گذرانند، با پیگیری وزیر بهداشت تصمیماتی در خصوص  تسریع در فرآیند مدیریت نیروی انسانی بیمارستانی و تخصصی  اتخاذ شد.

بر این اساس مقرر شد، تعهدات ضریب K آن دسته از مشمولین ماده ۳ قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب سال ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی که خدمت سربازی خود را پس از فراغت از تحصیل در مقطع دستیاری مطابق قانون به انجام می رسانند به میزان نیم برابر طول دوره تحصیل تعیین گردد.

همچنین مدت خدمت نظام وظیفه فارغ التحصیلان مقاطع تخصصی نیز که خدمت سربازی خود را در حرفه پزشکی گذرانده اند به عنوان خدمت طرح نیروی انسانی محاسبه شده و تعهدات ضریب K آنان به میزان نیم برابر مدت تحصیل محاسبه می شود.

در این جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی، رئیس گروه نیروی انسانی بیمارستانی و تخصصی دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان، قائم مقام دفتر مدیریت منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع، سرپرست دفتر امور حقوقی معاونت حقوقی و امور مجلس، قائم مقام حوزه وزراتی و مدیرکل حوزه وزارتی حضور داشتند و در نهایت این موضوع به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: