کد خبر: ۷۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفاآنلاین:جامعه>صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق در سال جاری خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : افزایش تورهای زیارتی و سیاحتی طی سالجاری در راستای طرح «در خانه نمانیم» و افزایش نشاط بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق صورت می گیرد.
بر پایه این گزارش در زمان حاضر حدود یک میلیون و 280 هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند که می توانند از کمک هزینه تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کنند.
این صندوق بازنشستگی در این گزارش افزود: برنامه ریزی های لازم برای اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات انجام شده است که بخشی از هزینه های سفر توسط بازنشسته و بخشی دیگر توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شود و در این راستا هم شماری از بازنشستگان مشترک صندوق به عتبات عالیات اعزام شده اند.
براساس این گزارش در سال گذشته حدود 60 هزار بازنشسته از تسهیلات سفر زیارتی و سیاحتی استفاده کردند که امسال شمار آنان به 80 هزار تن خواهد رسید و همچنین به منظور ارایه خدمات بهتر و ایجاد فضای رقابتی و تنوع سفرهای بازنشستگان علاوه بر شرکت برگزارکننده قبلی تورها با شرکت های دیگر نیز قرارداد منعقد شده است.
هر فرد طی دوران بازنشستگی خود در دو مرحله و برای دو سال متوالی یا متناوب از این تسهیلات استفاده می کند که سقف کمک هزینه سفر به ازای هر بازنشسته و همراه مبلغ 250 هزار تومان (جمعا 500هزار تومان) در هر سفر است که از کل هزینه پرداختی کسر می شود و بازنشسته مابه التفاوت هزینه سفر را پرداخت می کند.
البته در سفر به عتبات عالیات به علت هزینه بالای تور، مبلغ این کمک هزینه 500 هزار تومان است. در صورتی که شخص قبلا از تسهیلات سفرها استفاده نکرده باشد می تواند با یک همراه و در صورتی که یک بار از تسهیلات استفاده کرده باشد به صورت منفرد از آن بهره گیرد.
همچنین علاوه بر تورهای ذکر شده و سهمیه هر فرد از طرف شرکت آب گرم محلات به بازنشستگان و یک همراه تسهیلات 250 هزار تومان به ازای هر یک تن جهت بازدید و استفاده از امکانات دهکده آب درمانی محلات داده می شود.
بازنشستگان در شهرهای مختلف می توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir و یا دفاتر کانون ها و مدیریت های این صندوق در مراکز استان ها از این تسهیلات استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: