کد خبر: ۷۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
رئیس جامعه جراحان کشور در گفتگو با شفا آنلاین ودر آستانه روز خبرنگار:
شفا آنلاین- رئیس جامعه جراحان کشوردرآستانه روز خبرنگار(17مرداد) ضمن تبریک این ایام به دست اندرکاران حوزه خبرواطلاع رسانی وگرامیداشت یاد ونام شهدای رسانه گفت: به طور کلی ازتمامی خبرگزاری ها ،رسانه ها و روزنامه های مملکت در هیچ سطحی راضی نیستیم.

دکتر ایرج فاضل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در حقیقت ما نمی خواهیم که مردم در دانسته ها شریک باشند زیرا فکر می کنیم که بسیاری از مسائل را نباید به مردم گفت. در حالی که نادر است مسائلی که به دلایل امنیتی فوق العاده بالا ممکن است در یک مقطع کوتاهی به مردم گفته نشود اما به طور کلی مردم صاحب مملکت هستند و باید به درستی از همه چیز نیز آگاه باشند.

مردم اخبار مهم را از منابع بیگانه کسب می کنند

وی افزود: متأسفانه وضعیت خبررسانی ما در مملکت در چنین شرایطی خیلی مطلوب نیست و مردم بسیاری از اوقات اخبار مهم را به دلیل نارسایی خبررسانی در داخل ممکلت باید از منابع بیگانه کسب کنند.بالاخره این یک اقدام جدیِ وسیعِ فرهنگیِ طولانی مدت می خواهد تا بتوانیم اخبار را به موقع، درست و با صحت به اطلاع مردم برسانیم تا بعد هم اعتماد مردم به تدریج به این اخبار نیز جلب شود.

از نقش رسانه ها در انعکاس اخبار طبی و پزشکی راضی نیستم

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به این که در زمینه طبی هم مسائل بسیار متنوع است در عین حال اظهارکرد: من به طور کلی از نقش رسانه ها در انعکاس اخبار طبی مطلقأ راضی نیستم،زیرا بیشتر از این که آرامش دهنده باشد موجب ایجاد تشویش افکار و ایجاد جو عدم اعتماد بین پزشک و بیمار است که این امر به هیچ عنوان به نفع مملکت نیست.

وی ادامه داد: من مطلقأ از خبرگزاری های پزشکی هم در قلبم رضایتی ندارم زیرا دلم می خواهد خبرنگاران ما که بسیار عزیزاند و خیلی هم زحمت می کشند به بحث های غیر ضروری پر و بال ندهند و محتاط تر نیز عمل کنند.

شفا آنلاین به خواسته انسان ها نزدیک تر است

فاضل درباره میزان رضایتش از عملکرد شفا آنلاین در حوزه خبررسانی نیزاذعان کرد: به هر حال شفا آنلاین هم یکی از رسانه های مملکت ما است و در همین جو حرکت می کند اما به طور کلی به نظر من کمی به خواسته های انسانی نزدیک تر است.

وزیراسبق بهداشت  تأکید کرد: خبرنگاران نباید به صورت زیرکانه به مسائل روز و انحرافی بپردازید.چراکه برخی از مواقع اتفاقاتی در مملکت می افتد که مردم را با یکسری شایعات سر گرم می کنند تا به آن اتفاقات گوش ندهند؛ به عنوان مثال میلیاردها تومان در مملکت اختلاس می شود برای این که ذهن مردم از آنها منحرف شود مسائل مادی پزشکی را مطرح می کنند مگر این مسئله مملکت است؟

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در واقع مسائلی نظیر درآمد پزشک،ویزیت و تعرفه را مطرح می کنند و سر مردم هم به این قبیل مسائل گرم می شود تا فکر آن میلیارد میلیارد میلیاردهای اختلاسی که دود شده و به هوا رفته را نکنند. در حالی که رسانه ها؛ خبرگزاری ها و مطبوعات موظفند تا سراغ این مسایل مهم تر بروند نه سایر مسائل غیر ضروری اما متأسفانه همه روزنامه ها اسباب همین بازی ها می شوند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
1
سالی ۸ تا هزار ۱۰ میلیارد زیر میزی گرفته میشود مردم بران سراغ اون میلیاردهای دیگه به این میلیاردها ی پزشکان کار نداشته باشند!
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
1
0
اخه ... 10 هزار میلیارد تومن بودجه سه سال وزارت بهداشته اینارو ..... مثل شما باور میکنن
ا0 هزار میلیاردتومن از کجا میاد که بخواد بدن به پزشکان
اینجوری هر پزشک عمومی فقط باید سالی 200 300 میلیارد درامد داشته باشه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: