کد خبر: ۷۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفا آنلاین>اجتماعی>در حاليکه نحوه عملکرد صداوسيما در قبال مذاکرات هسته‎اي انتقادهاي زيادي را از سوي دولت و حاميان آن به همراه داشته؛ اقدام اخير رسانه ملي با اعتراض شديد سيد عباس عراقچي، معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزير امور خارجه و عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران همراه شد.
به گزارش شفا آنلاین،وی روز گذشته «انتشار محتواي يک جلسه خصوصي و کاري با شوراي خبر صدا و سيما» را «يک خلاف بيّن اداري و مغاير با منافع و امنيت ملي» دانست.

اين ديپلمات ارشد ايراني که در ميان تيم مذاکره‎کننده بيشترين مصاحبه‎ها و تعامل را با صداوسيما داشته است، طي اظهاراتي از اينکه «محتواي يک جلسه خصوصي و کاري با شوراي خبر صدا و سيما به صورت ناقص، مخدوش و با اغلاط فراوان محتوايي و نگارشي، در سايت خبري صدا و سيما منتشر شد»،اظهار شگفتي کرده و چنين امري را «نه تنها غيرحرفه اي و غيراخلاقي، بلکه يک خلاف بيّن اداري و مغاير با منافع و امنيت ملي» دانسته و خواستار پيگيري آن از سوي مقامات عالي سازمان صدا و سيما شده است

گفتني است سايت خبري صدا و سيما با فاصله کوتاهي خبر مزبور را از سايت برداشته و توضيح داد مطالبي که به نقل از دکتر سيد عباس عراقچي معاون وزارت امونرخارجه در نشست با مسؤولان معاونت خبر روي خروجي قرار گرفت ناشي از يک خطاي برداشت بوده است. خبرگزاري صداوسيما تاکيد کرده است: «اين مطلب که تلفيقي از اطلاعات درست و نادرست است قابل استناد نيست».

با اين حال مطلب مزبور بلافاصله توسط سايت‎هاي مختلف بازنشر شد. عراقچي همچنين با اشاره به اينکه «يکي از مزاياي تيم مذاکره‎کننده انسجام داخلي و همدلي همه اعضاي تيم بود»، از نقش آقاي حسين فريدون در انجام وظيفه سخت هماهنگي تمامي دستگاه‎ها، ارائه مشورت، انتقال مطالب و تقويت انسجام و همبستگي تيم مذاکره‎کننده تقدير کرد.

اقدام اخير معاونت خبر صداوسيما در حالي صورت مي‎گيرد که مسؤوليت اين سمت را جبلي، معاون اطلاع‎رساني شورايعالي امنيت ملي در دوران مسؤوليت سعيد جليلي، برعهده دارد و در دو سال گذشته، اقدامات و برنامه‎ها و تفاسير منتشرشده از سوي آن با اعتراض دولت و حاميان مذاکرات هسته‎اي همراه بوده است.

با اين وجود، هفته گذشته روزنامه «جام جم»، ارگان صداوسيما، با انتشار مقاله‎اي با دفاع از عملکرد اين سازمان در مقطع مذاکرات هسته‎اي براي تأييد خود به اظهارات قبلي عراقچي متوسل شده و از قول وي آورده بود: «رسانه ملي، انعکاس نظرهاي موافق و مخالف را بدرستي انجام داد و با پوشش بسيار گسترده‌اي در زمينه موضوع هسته‌اي تلاش زيادي کرد تا بي‌طرف بماند.»

عراقچي خطاب به منتقدان صداوسيما گفت: «در جامعه‌اي که در آن چندصدايي هست، انتظارات مختلفي از صداوسيما وجود دارد و هر طرف ادعا مي‌کند که بي‌طرفي رعايت نشده اما به نظر من صداوسيما در مجموع عملکرد بسيار خوبي داشته و روشنگري خوبي را درباره موضوع هسته‌اي و مذاکرات و ابعاد مختلف آن در جامعه انجام داده است.»


با توجه به اقدام اخير صداوسيما و عصبانيت عراقچي، بايد ديد آيا او همچنان حامي صداوسيما خواهد ماند و يا به خيل منتقدان عملکرد اين سازمان عليه دولت و سياست‎هاي آن خواهد پيوست؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: