کد خبر: ۷۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 02
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در بخش خصوصی به ترویج برنامه تغذیه با شیر مادر بی‌توجهی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در همایش کشوری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در خصوص تاثیرات منفی سزارین بر شیر مادر بیان کرد: در سزارین علاوه بر عدم امکان تماس پوستی اولیه نوزاد با مادر، نیاز به تخت‌های NICU نیز افزایش می‌یابد. 

وی افزود: به دلیل اینکه گاهی سزارین زودتر از موعد انجام می‌شود، نوزادان در بدو تولد با مشکلات تنفسی رو به رو می‌شوند و در پی آن نیاز به تخت‌های NICU افزایش می‌یابد. همچنین امکان شیردهی در دو ساعت اولیه تولد در اکثر مواقع مقدور نیست. 

مرندی عنوان کرد: بخش‌های خصوصی توجه زیادی به ارائه خدمات به مادر و کودک نمی‌کنند بنابراین باید اطمینان حاصل شود که کارکنان بهداشتی از جمله ماماها و پرستاران خدمات را به درستی ارائه می‌دهند. 

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ضمن اشاره به افزایش تبلیغات برای تشویق مادران به شیردهی اظهار کرد: در حال حاضر تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است. البته رهنمودهای قرآن نیز در مورد شیردهی مادران راهگشاست.

وی در خصوص فواید شیر مادر خاطر نشان کرد: شیر مادر در بالا بردن ضریب هوشی و تکامل نوزادان بسیار موثر است‌. بررسی‌های گسترده نشان می‌دهد شیر مادر هم عامل در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان است تا حدی که در ساعات اولیه می‌تواند حدود 23 درصد از مرگ و میر نوزادان را کاهش دهد. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: