کد خبر: ۷۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 01
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>يک متخصص تغذيه در مورد غذاهاي مؤثر در رشد کودکان و نوجوانان گفت: ما به کساني که به دنبال رشد هستند، غذاهاي حاوي کلسيم و روي مانند تخم مرغ، لبنيات، گوش و حبوبات را توصيه مي‌کنيم.
به گزارش شفا آنلاین : مرتضي صفوي متخصص تغذيه  توصيه‌هايي در مورد بهترين نوع تغذيه براي رشد کودکان و نوجوانان داشت.


وي با بيان اينکه هر کودک و نوجوان براي رشد جسمي خود نياز به کلسيم، پروتئين و روي دارد گفت: به عقيده ما متخصصان تغذيه، بهترين عامل در رشد کودکان و نوجوانان نوع تغذيه و مواد غذايي است که فرد مصرف مي‌کند.

 


اين متخصص تغذيه با اشاره به اين موضوع که براي رشد و استحکام استخوان‌ها بدن نياز به کلسيم دارد خاطرنشان کرد: ايجاد سلول جديد در بدن نيز نياز به پروتئين را افزايش مي‌دهد بنابراين افرادي که در سن رشد هستند بايد مواد غذايي حاوي کلسيم و پروتئين مصرف کنند.

 


صفوي بر توصيه به مصرف مواد غذايي مانند تخم مرغ براي تاثير در رشد افراد اشاره کرد و افزود: ما توصيه مي‌کنيم که افراد از تخم مرغ با ارزش بيولوژيکي 100، لبنيات با ارزش 92، گوشت با ارزشي ميان 75 تا 85 و حبوبات با ارزشي ميان 45 تا 65 استفاده کنند.

 


وي ادامه داد: ما براي افرادي که مي‌خواهند رشد خوبي داشته باشند تنها توصيه غذايي داريم و براي آنها روي و کلسيم تجويز مي‌کنيم تا استخوان‌هاي قوي و درشت داشته باشند.
اين متخصص تغذيه در ادامه تأکيد کرد: هيچکدام از متخصصان تغذيه اجازه تجويز هورمون رشد ندارند و تنها مي‌توانند برخي مکمل‌ها را تجويز کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: