کد خبر: ۷۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 02
شفا آنلاین>سلامت>کشور پاکستان با 8/6 درصد شيوع ديابت در ميان بزرگ‌سالان، هفتمين کشور دنيا از نظر آمار شيوع اين بيماري به شمار مي‌رود و متخصصان طي يک برنامه آموزشي که توسط موسسه بين‌المللي سلامت کودکان (NICH) تدوين شده است، اظهار کرده‌اند که آمار ديابت بين نوجوانان اين کشور به شکل نگران‌کننده‌اي در حال افزايش است
به گزارش شفا آنلاین،به گفته متخصصان ارشد پزشکي، کارگاه سه‌روزه‌اي که توسط 50 پزشک در سراسر اين کشور برگزار شد، نشان داد که کمبود آگاهي فراگير درباره ديابت نوع ? در اين کشور، احتمال دچار شدن به عوارض قابل پيشگيري اين بيماري را افزايش مي‌دهد و باعث تبديل شدن ديابت نوع ? به ديابت نوع ? با افزايش سن اين کودکان مي‌شود.

به گفته پروفسور جمال رضا، مدير اجرايي NICH، اين موسسه براي از بين بردن حلقه مفقوده دانش و اطلاعات افراد، گروهي از کارشناسان با سازمان‌هاي فعال در اين زمينه را همراه کرده است تا براي شناسايي و مديريت درماني بهتر ديابت در جمعيت کودکان پاکستان ديابت تشويق کنند.

پزشکان متخصص اين گروه از کشورهاي استراليا، آمريکا، ژاپن و تايلند دعوت شده‌اند تا تجربيات خود را به پزشکان پاکستاني انتقال دهند؛ در ضمن در اين کارگاه اطلاعات گسترده‌اي در خصوص ابداعات و اکتشافات در خصوص ديابت در سده اخير، از ساخت اولين انسولين در دنيا گرفته تا پيشرفت‌هاي اين دارو در دوران اخير و درمان‌هاي عمومي بيماري ديابت به شرکت‌کنندگان ارائه مي‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: