کد خبر: ۷۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاین>سلامت>می‌گویند کچل‌ها خوش شانس‌اند، اما بعضی‌ها هستند که عطای خوش‌شانسی را به لقایش بخشیدند و حاضرند هر کاری کنند تا مودار شوند.
به گزارش شفا آنلاین- پیشرفت‌ها و گسترش در حوزه‌های مختلف باعث شده است تا در سال‌های اخیر نقش تبلیغات پررنگ‌تر از قبل شود، همچنین باعث شده تا بازار مکاره‌ی تبلیغات رونق گیرد.

تبلیغات مجله و پیامکی که کم‌کم جای خود را به تبلیغات فضای مجازی دادند، اما ماهواره‌ها هنوز به کار خودشان ادامه می‌دهند و اتفاقاً مشتری‌ها و مراجعه کننده‌های زیادی هم دارند. این تبلیغات وارد حوزه پزشکی هم شده‌اند و اغلب اشتیاق مردم در مورد زیبایی را هدف گرفته‌اند. 

مردم هم با ناآگاهی به سراغ این تبلیغات می‌روند اغلب به دلیل این که ضمانت قابل اعتمادی پشتوانه‌ی این آگهی‌ها نیست و به همین خاطر افراد را متحمل ضررهایی که بعضاً جبران ناپذیر هستند، می‌کند چرا که حوزه پزشکی با سلامتی افراد سروکار دارد و هرگونه اشتباه می‌تواند خطرات زیادی را به بار آورد.

تب کاشت مو/دوست دارم مودار شوم
اشتیاق به کاشت مو و مودار شدن باعث شده افراد تمایل به کاشت مو پیدا کنند و به هر مرکزی بدون اطلاع کافی مراجعه کنند.

یکی از تبلیغات غیرمجاز ماهواره‌ای برای کاشت مو ادعا می‌کرد بدون بخیه و جای جراحی می‌تواند بیشترین تراکم ممکن را برای افراد ایجاد کند با یکی از بازرسین وزارت بهداشت درمان و‌ آموزش پزشکی سر زده به سراغ این مرکز رفتیم که به در بسته خوردیم البته دری که به روی بیماران باز بود و به روی ما بسته شد.

پس از شکستن در، وقتی وارد شدیم، دیدیم همه از جمله پزشکان حواسشان به کار خودشان است و بی‌توجه به در زدن‌های ما در کمال آرامش مشغول ادامه کار خود هستند. علاوه بر مشکل غیرقانونی بودن این مرکز، محیط کثیف و غیربهداشتی آن‌جا غیرقابل اغماض بود بالاخره وقتی در باز شد به سمت مراجعه کنندگان رفتیم. آنها می‌گفتند پرسنل درحال انجام کار بودند.

حکایتی که هم‌چنان باقی است
این فقط طبقه اول این مرکز زیبایی بود پس از پلمپ طبقه اول وقتی پله‌ها را بالا رفتیم و به طبقه بعدی رسیدیم اوضاع وخیم‌تر از طبقه قبل بود.

آقاجانی بازرس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دیدن این مرکز و وضعیت غیربهداشتی آن ضمن فعال خواندن مرکز کاشت مو گفت: این مرکز فعال بدون حضور پزشک و تنها با حضور تکنسین‌های خانم کاشت مو انجام می‌دهند، این در حالی است که مهر پزشک متخصص اینجاست از تمام این‌ها جالب‌تر و البته غیربهداشتی‌تر این بود که وقتی در یخچال را باز کردیم، دیدیم فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت مو همراه خون در ظرفی، کنار سایر مواد غذایی نگهداری می‌شود.

طبق قانون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انجام کاشت مو فقط در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی پوست و موی رسمی مجاز می‌باشد با توجه به این که برخی از مراکز غیررسمی خود را کلینیک یا درمانگاه معرفی می‌کنند.

پیشگیری بهتر از درمان
بسیاری از افراد پس از مشاهده ریزش مو به فکر کاشت مو می‌افتند در حالی که به گفته پزشکان این افراد قبل از ریزش کامل مو می‌توانند با تغذیه مناسب از این معضل جلوگیری کنند تا پایشان به این مراکز باز نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: