کد خبر: ۷۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
پدرپیوند قلب ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- پدرپیوند قلب ایران با اشاره به این که به دلیل مشکل بودن جراحی قلب گرایش به این رشته کاهش یافته است، هشدار داد: متأسفانه ما شاهد بیکاری در جراحان قلب هستیم.

محمدحسین ماندگار درگفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: گرایش به رشته جراحی قلب به دلیل مشکل بودن طی مراحل تحصیلی خیلی کم است.ضمن اینکه بعد از اتمام دوره طولانی این رشته اگر جراحان خیلی خوبی هم تربیت شده باشند متاسفانه محیط کاری برای آنها فراهم نیست. به همین خاطردرحال حاضربا فارغ التحصیلان بیکار رشته جراحی قلب روبروهستیم. بنابراین مهمترین علت گرایش برخی ها به این رشته علاقمندی شخصی است وگرنه درحال حاضرهیچ انگیزه دیگری برای ورود به رشته جراحی قلب وجودندارد!

Bildergebnis für ‫دکتر ماندگار‬‎

فوق تخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد:بدون شک مسولان ودست اندرکاران مربوطه باید زمینه کاررا برای جراحان جوانتر فراهم کنند.چراکه به هر صورت جراحان قلب پیشکوست به تدریج بازنشست شده و از سیستم درمانی مملکت خارج می شوند. حال آن که ما باید برای این رشته آینده نگری کنیم زیرا جراحی قلب که از بین نخواهد رفت بلکه جراحان قلب جایگزین جراحانی که از گردانه سیستم درمانی خارج شده اند می شوند.

وی درباره این که آیا خطر کمبود جراح قلب در آینده ما را تهدید می کند یا نه به شفا آنلاین گفت: بله. الان جراح قلب زیادی هم داریم اما در آینده در صورتی که به مسایل مهم مربوطه رسیدگی نشود دچار مشکلات جدی خواهیم شد.البته امکان دارد عده زیادی باشیم اما این زیاد بودن مهم نیست بلکه کار آمد بودن اهمیت دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: