کد خبر: ۷۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
شفا آنلاین>سلامت>آژانس دارويي اروپا توصيه مي‌کند که به نخستين واکسن توليد شده براي مالاريا با وجودي که اين واكسن فقط در 30 درصد موارد مؤثر است و محافظت ناشي از آن در طول زمان کاهش مي‌يابد، مجوز داده شود.
به گزارش شفا آنلاین، آسوشيتدپرس اين سازمان در بيانيه‌اي که روز جمعه 24 ژوئيه (2 مرداد) منتشر شد، اعلام کرد، «از لحاظ علمي نظر مثبتي» درباره استفاده از اين واکسن در خارج از اتحاديه اروپا اتخاذ کرده است، يعني روالي نظارتي که به سرعت بخشيدن به وارد شدن داروهاي جديد به بازار کمک مي‌كند.

اين واکسن که ماسکيريکس (Mosquirix) نام دارد و شرکت گلاکسواسميت‌کلاين آن را ساخته است، نخستين واکسن تاييد شده بر ضد اين بيماري انگلي است؛ بررسي‌هاي پيشين نشان داده‌اند که اين واکسن باعث حفاظت حدود يک سوم کودکان در برابر مالاريا مي‌شود.

دکتر مارتين دي اسمت، کارشناسان مالاريا در سازمان پزشکان بدون مرز، دراين‌باره گفت: «اين واکسن آن داروي به‌کلي دگرگون‌کننده‌اي نيست که ما در انتظارش بوده‌ايم. تاثيربخشي اين واکسن به‌خودي‌خود نوميدکننده است، اما گامي مهم به جلو شمرده مي‌شود.» بااين‌وجود،‌ دي اسمت گفت اين واکسن مي‌تواند به کاهش بار عظيم بيماري مالاريا کمک کند؛ حدود 200 ميليون مورد مالاريا در سال وجود دارد و بيش از 500 هزار مرگ ناشي از آن در سال رخ مي‌دهد که عمدتاً در کودکان آفريقايي است.

او گفت: «در کشورهايي که کودکان چهار تا شش دوره ابتلا به مالاريا در سال دارند، اين واکسن مي‌تواند تفاوت بزرگي ايجاد کند.»

دي اسمت پيشنهاد کرد که کشورهاي با موارد مالاريا در تمام طول سال بيشترين نفع را از اين واکسن مي‌برند.
او گفت: «ما نمي‌توانيم از استفاده از اين ابزار اضافي چشم‌پوشي کنيم، حتي اگر اين واکسن بسيار ناکامل باشد.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: