کد خبر: ۷۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
شفا آنلاين:سلامت>زنان-بعد از زايمان مادربزرگ 62 ساله كاليفرنيايي و خانم اسپانيايي 66 ساله در سال 2006 و ميت راجو لوهاند 70 ساله در سال 2008، امسال هم زن 60 ساله‌اي در بيمارستان تهران نوزادي سالم به دنيا آورد.

تحقيقاتي كه در سال 2010 در پيو انجام شد نشان مي‌دهد كه زايمان زنان 40 تا 44 ساله، 80درصد افزايش يافته است و روزنامه ديلي‌ميل هم نوشته است در انگلستان هر هفته سه كودك از مادراني كه در دهه 50زندگی‌شان هستند، متولد مي‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،درحالي‌كه گروهي از محققان و متخصصان بر اين باروند كه تخمك‌هاي پيري كه در اين سال‌ها بارور مي‌شوند، مي‌توانند تولد نوزادي بااستعداد ابتلا به بيماري‌هاي مختلف را موجب شوند در سال‌هاي اخير تعداد زناني كه بعد از 40 سالگي به دنياي مادران پامي‌گذارند بيشتر از قبل شده است. اينكه بارداري در سال‌هاي ميانسالي چه خطراتي را براي مادر و فرزندش مي‌تواند همراه داشته باشد را از دكتر شيرين قاضي‌زاده، متخصص زنان و زايمان پرسيديم. در ادامه مطلب هم دكتر فاطمه رنجبر، فوق تخصص اعصاب و روان كودكان و نوجوانان و دكتر حسن عسگري‌فر، روانشناس به «سيب سبز» از آنچه در روان اين كودكان مي‌گذرد، توضيح مي‌دهند.


دكتر شيرين قاضي‌زاده: اولين قدم براي خانمي كه قصد بارداري در سنين حدود 40 تا 50 سالگی را دارد اين است كه بداند از لحاظ فيزيولوژي تحمل 9ماه بارداري را دارد یا نه؟!


بارداري لب تيغ است

 بارداري در سن بالا، احتمال افزايش فيبروم را در خانم‌ها ايجاد مي‌كند. ضخامت آندومتر كه فاكتور مهمي در بارداري است در خانم‌هاي با سن بالا افزايش مي‌يابد. كيفيت تخمك‌ها هم كاهش مي‌يابد. احتمال كيست تخمك و آندومتریوز هم بيشتر مي‌شود غير از كاهش كيفيت سلامت رحم، تغييراتي در فيزيولوژي مادران هم ايجاد مي‌شود، حجم خون حدود يك و نيم ليتر و ضربان قلب تا حدود صد تا بيشتر مي‌شود. اين خانم‌ها در زمان بارداري سلامت خانم‌هاي جوان را ندارند و ممكن است با مشكلات افزايش فشار خون، ديابت، خون‌رساني ناكافي به جنين و رشد نامناسب جنين روبه‌رو شوند.

هورمون‌ها را بررسي كنيد

اگر ازدواج شما به تاخير افتاده با انجام آزمايش‌ها و اطمينان از سلامت‌تان و نبود كيست و تخمك بهتر است هرچه زودتر اقدام به بارداري كنيد تا با مشكلات احتمالي كمتري مواجه شويد. اگر 40 تا 50 سال دارید در صورتی که ظرف مدت سه ماه باردار نشديد به پزشك مراجعه كنيد تا وضعيت رحم و اسپرم شوهرتان به‌طور كامل بررسي شود. در خانم‌هايي كه در معرض يائسگي هستند ميزان استراديول‌شان اندازه‌گيري مي‌شود تا بدانند زمان يائسگي‌شان رسيده يا نه. آزمايش آنتي‌مولرين هم كه لازم نيست حتما در دو تا چهار روز قاعدگي انجام شود براي بررسي ذخيره تخمداني صورت مي‌گيرد. اگر ذخيره تخمدان‌ها كم باشد در اين صورت ممكن است نياز به تخمك‌هاي اهدايي باشد.

IVF كارساز است

برای خانم‌هايي كه به علت سن بالا يا دلايل ديگر تخمك كافي نداشته باشند، از تخمك‌هاي اهدايي خانم‌های ديگر استفاده مي‌شود و بعد از لقاح در صورتي‌كه رحم‌شان آمادگي كافي داشته باشد، جنين را داخل رحم خودشان قرار مي‌دهند.

شانس بارداري در شيوه IVF براي خانم‌هاي جوان در صورتي‌كه جنين فريز نشده باشد حدود 30 درصد است و براي جنين‌هاي فريز شده هم 15 درصد شانس بارداري وجود دارد. به‌طور كلي با تكرار سيكل شانس بارداري به 50 درصد مي‌رسد. در خانم‌هاي مسن‌تر در صورتي‌كه كيفيت تخمك‌هاي اهدايي خوب باشد و فرد هم از شرايط سلامت خوبي برخوردار باشد، شانس باروري به 30 درصد مي‌رسد.

 دكتر حسن عسگري‌فر: از سلامت جسمانی کودک که بگذریم، تازه مادر 60 ساله نیاز به شیوه تربیتی شاید متفاوت برای آماده کردن کودکش برای زندگی مستقل دارد.

 بچه لوس بار مي‌آيد؟

بچه‌دار شدن در سن بالا به‌طور ناخواسته با به تاخيرانداختن بچه‌دار شدن خودخواسته، متفاوت است. زوجي كه در سن بالا با حضور در مراكز ناباروري بعد از سال‌ها صاحب فرزند مي‌شوند، با زوجي كه خودشان تصميم گرفته‌اند فرزندآوري‌شان را به تاخير بيندازند متفاوت هستند. مادر و پدري كه بعد از سال‌ها تجربه بارداري‌هاي بي‌سرانجام، صاحب فرزندي مي‌شوند به‌طور طبيعي دچار اضطراب و نگراني مي‌شوند. ترس از دست دادن فرزند و دلشوره‌هاي گاه و بیگاه هميشگي فرصت تمركز روي شرايط و تربيت درست فرزندان را از آنان مي‌گيرد.

اين نگراني عملكرد مادر را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، فرزند چنین مادرانی با مراقبت دائمي مادرش، در آينده استقلال كافي را به دست نمي‌آورد و به اصلاح لوس بار مي‌آيد. سهم مادر هم در اين شيوه تربيتي محبوس شدنش براي مراقبت از تنها فرزندش است كه بهتر است با درك درست از شرايط و مشورت با كارشناس شرايط مناسب براي فرزند و مادر فراهم شود.

در تنهايي بزرگ مي‌شود؟

شخصيت و ويژگي‌هاي خود والدين در تربيت و مشكلات احتمالي فرزندان تاثيرگذار است. به‌طور كلي انسان‌ها داراي شخصيت‌هاي درونگرا، برونگرا، وابسته يا مستقل هستند. در اين بين وضعيت فرزنداني كه والدين برونگرا و مستقل دارند بهتر است. والدين درونگرا و وابسته، زياد اهل رفت و آمد نيستند، كمتر در جمع حاضر مي‌شوند و انعطاف‌پذيري كمتري دارند.

در مقابل والدين برونگرا و مستقل ارتباطات بيشتري دارند و با گروه‌ها و اقوام بیشتر رفت‌و آمد می‌کنند. اين والدين خود، انعطاف‌پذيرترند و سازگاري بيشتري با محيط دارند كه بالطبع فرزندان‌شان هم دنباله‌روی والدين‌شان، زودتر در جمع حضور پيدا مي‌كنند. فرزندان با دايي، خاله، دخترخاله و دخترعمو و. . . دوست مي‌‌شوند و از آنان تاثير مثبت مي‌گيرند. با همين ديد و بازديدها آنان ارتباطات بيشتري پيدا مي‌كنند و دلواپسي‌ها و نگراني‌ها به‌طور خودكار كاهش مي‌يابد.

اگر اضطراب داريد. . .

همه والدين از بيماري فرزندشان، تب كردنش يا براي وضعيت رشدي او نگران مي‌شوند اما والديني كه در سن بالا با تحمل هزينه مالي و عاطفي بسيار صاحب فرزند شده‌اند، با يك بيماري عفوني ساده يا بيماري‌هاي معمول فرزندشان بسيار آشفته مي‌شوند؛ گويي دنيا به آخر رسيده و حسابي دستپاچه مي‌شوند. اين والدين نياز به مشاوره دارند تا راه‌هاي كنترل ترس‌هاي‌شان را بياموزند. گاهي اوقات هم آمدن فرزندي ديگر همه‌چيز را تغيير مي‌دهد و تمركز بيش از اندازه روي فرزند اول و نوع آموزش او را تعديل مي‌كند.

در هر حال لازم است براي والديني كه در سن بالاو با شيوه خاص صاحب فرزند مي‌شوند، احساس امنيت به وجود بياييد و ترس از دست دادن فرزند كاهش يابد. ريشه و نوع دلشوره والدين بسيار متفاوت است و براي از بين بردن اين حالات نياز به مشاوره تخصصي است. به‌طور كلي بايد انعطاف‌پذيري را به فرزندان و والديني كه تفاوت سني زياد دارند آموزش دهيم تا والدين و فرزندان بتوانند با تفاوت‌هايي كه بين نسل‌هاي‌شان وجود دارد با مهر و محبت در كنار هم زندگي شيرين و بدون تنشی را تجربه كنند.

دكتر فاطمه رنجبر: بارداری در سن بالا علاوه بر زمان کوتاه برای ایجاد ارتباط مادر وفرزندی ، شانس ابتلا به بیماری‌های روانی را هم افزایش می دهد.

آماده مادر شدن هستيد؟

بارداري تغيير در زندگي است و هر خانم و آقايي كه تصميم می‌گیرند بچه‌دار شوند بايد قبل از بچه‌دار شدن خودشان را براي اين تغيير آماده كنند.  در روش‌هايي كه مادر نابارور به وسيله شيوه‌هاي باروري، صاحب فرزند شده‌ است معمولا والدين با داشتن فرصت كافي آمادگي لازم را كسب كرده‌اند.

البته در بارداري در سن بالا اگر از عوارض جسماني كه امروزه شايد با دستگاه‌هاي پيشرفته قابل كنترل باشد، بگذريم عوارض روانشناختي خاص جاي خودش را دارد. بارداري در سن بالا با بحران‌هاي ميانسالي همراه مي‌شود.

به‌طور حتم مادران 40ساله توانايي جسماني و رواني مادران جوان را ندارند، عموما كم‌حوصله‌ترند، طاقت كمتري دارند و اختلاف سني‌شان هم بار مشكلات را دوچندان مي‌كند.

زمان كافي براي مادري كردن هست؟

بايد باور كنيم كه كودكي كه در 50سالگي مادر و پدرش متولد مي‌شود به احتمال زياد زودتر از بقيه همسن و سالانش، مادر و پدرش را از دست مي‌دهد. به‌طور حتم مادر 50ساله با مادري 20ساله كه شانس ديدن نوه‌هايش را هم دارد، متفاوت است. با باور اين تفاوت، والدين اين فرزندان نياز به شيوه تربيتي متفاوتي دارند. آنها باید تمام تلاش خود را كنند تا فرزنداني مستقل تربيت كنند. البته تحقيق علمي كه اثبات كند بيماري‌هاي رواني بيشتري در كودكاني با والدين مسن ديده شده است، وجود ندارد. شيوه فرزندپروري والدين، تاثير بيشتري از سن والدين در تربيت فرزندان دارد. مادران و پدران با حوصله با درك زياد فرزندشان و بازي مناسب سن او فرزندان سالم‌تري پرورش‌مي‌دهند.

فرزند سالم متولد مي‌شود؟

شانس متولد شدن كودكي با سندرم‌ داون در مادران مسن بيشتر است. مادران در سنين بالا بيشتر صاحب كودكان مبتلا به اوتيسم مي‌شوند. تحقيقات نشان داده است پدران مسن، بيشتر صاحب فرزندان اسكيزوفرن مي‌شوند.

50سالگي دير است؟

سن مناسب برای بارداری همیشه برای خیلی از خانم ها سوال برانگیز بوده است. بنا به نظر دکتر فاطمه رنجبربه‌طور كلي سن مناسب بارداري براي خانم‌ها بين 23، 24 تا حدود 34، 35 سال است. هرچه سن مادر بالاتر رود، كيفيت تخمك‌ها كاهش پيدا مي‌كند و احتمال سقط جنين و مشكلات بعدي هم افزايش مي‌يابد بنابراين براي حفظ سلامت مادر و جنين توصيه مي‌شود بارداري به سنين بعد از 35 موكول نشود. اماهمیشه استثنا وجود دارد و هیچ‌گاه نمی توان یک نسخه را برای همه پیچید. در شرايط خاص براي برخي از خانم‌ها شرايط ازدواج در سنين بالا مهيا مي‌شود که گاه انکارناپذیر است كه با خطراتي به نسبت بيشتر از سايرين مواجه مي‌شوند.باید بدانیم تغییر در طبیعت با مشکلات خاصی همراه است.

مادران پير؛ كودكان تنها!

يكي از مشكلات دنياي امروز نسبت به زمان‌هاي قديم كه آدم‌ها بيشتر دور هم جمع بودند همين تنها ماندن بيشتر فرزندان است.

اگر والدين میانسال به جاي تنها ماندن در خانه با فرزندشان از شبكه‌هاي حمايتي ديگر مثل اقوام، دوستان و گروه‌هاي اجتماعي – مثل همكلاسي‌هاي مدرسه و خانواده‌هاي‌شان- كمك بگيرند، اين مشكل را كمرنگ‌تر مي‌كنند.

شايد مادر و پدر در سنين بالا حوصله كافي نداشته باشند و شايد هم تصور كنند با بچه‌دار شدن در دوره ميانسالي در حق كودك‌شان كوتاهي كرده‌اند.

اگر شما هم چنين احساسي داريد، با بيش از اندازه پر و بال دادن به خواسته‌هاي كودك‌تان ، كار تربيت او را سخت‌تر نكنيد. شما يك مادر معمولي هستيد و يك كودك معمولي داريد پس عجيب و غريب رفتار نكنيد.

يكي از مشكلات بچه‌دار شدن در سن بالا، تك‌فرزند ماندن كودكان است. شايد ترس از تنهايي فرزندان خيال بچه‌دار شدن در اين سن را از سر بسياري از افراد بيرون كند اما اگر شما در چنين شرايطي قرار داريد به جاي ترسيدن اين راه‌ها را امتحان كنيد:

هرچه دنيا كوچك‌تر باشد، تربيت وسواس‌گونه و دل‌نگراني بيشتر است و كودك از زمان شيرخوارگي تا زماني كه به مهد كودك برود تنها باقي مي‌ماند. اما شما مي‌توانيد با كمك امكانات اجتماعي، احتمال اين تنهايي را كمتر كنيد. كارگاه‌هاي والد و كودك، تفريح‌هاي جمعي و كارگاه‌هاي مهارت‌آموزي مي‌توانند به شما در كمتر كردن اين تنهايي كمك كنند.

مراقب سلامت‌تان باشيد! اين يكي از مهم‌ترين توصيه‌هايي است كه مي‌توانيم به شما بكنيم.

بسياري از بچه‌هايي كه در شرايط كودك شما قرار دارند، سپري شدن سال‌هاي عمر شما را با ترسي آزار‌دهنده احساس مي‌كنند. اگر مي‌خواهيد فرزند آرام‌تري داشته باشيد به سلامت‌تان اهميت دهيد تا زمان طولاني‌تری را  با كودك‌تان وقت بگذرانيد.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
معصوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
1
با وجود دو فرزند در سن بالا حس بارداری دارم .چه کار باید بکنم .بطور منظم هم پریود میشوم
جواب بیبی چک با وجود اینکه چند ماه پیش منفی بود اما ازم یه لخته افتاد که درونش یه جسم سفید بود .دوباره همون حالتهای چند ماه پیش رو دارم وجسمی زیر شکمم مرتب حرکت میکنه وباز پریود میشم
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست قبل ازاقدام به بارداری حتما با متخصص زنان و ژنتیک مشورت کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
من پنجاه ساله هستم چندسال پیش ازطریق لقاح حامله شدم امامتاسفانه چهارهفته بیشتررشدنکرد بعدخودش سقط شدشوهرقبلی اسپرم خیلی ضعیفی داشت پنج ساله ازدواج دوباره کردم یک ماهه پریودنشدم ایامیشه باردارباشم خیلی دوست دارم مادربشم ببی چک اول مثبت نشون دادبعدا پنج بارزدم منفی نوک سینهام دردمیکنه به نظرشما چیه؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست آزمایش خون بارداری بدهید
فاطمه
|
United States
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
سلام من امسال پنجاه ساله میشم دو تا فرزند دارم ازدواج مجدد کرده ام و همسرم فرزند میخواد اما نمیدانم کجا باید بروم از شما راهنمایی میخوام ممنون از شما
مدیر پایگاه
باسلام
به مراکزدرمان رویان و ابن سینا و مراکزدانشگاهی وحتی خصوصی هم می توانید برای مشاوره مراجعه نمایید
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
سلام من پنجاه سال سن دارم و دلم میخواهد پس از مرگ فرزند اولم دوباره صاحب فرزند شوم که سر جمع ۵ مین بچه قراره باشه اما اگر من باردار شوم ممکن است باعث مرگ خودم شوم یا فرزندم معلول به دنیا بیاید
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما باید تحت نظر متخصص زنان ،آزمایش های تخصصی و معاینات لازم را انجام دهید تا ایشان پس ازبررسی های تخصصی دراین باره نظربدهند
سلیمه
|
-
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
0
باسلام تظری تندارم ولی سوال داشتم 44ساله هستم خیلی دوست دارم حامله شوم لطفا راهنمای میکنین
مدیر پایگاه
باسلام
 باید تحت نظرمتخصص زنان برخی معاینات وآزمایش های تخصصی را انجام دهید تا مشخص شود شرایط دارید یا نه؟
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
سلام دیر ازدواج کردم رحم کاملا سالم دارم الان ۵۴ ساله هستم می توانم مادر بشوم پریود هم می شوم
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما باید تحت نظرمتخصص زنان باشید تا درصورت دارا بودن شرابط برای بارداری اقدام کنید
حنا
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
آیا برای زنان بالای 50 سال روش بارداری وجود دارد
مدیر پایگاه ثابت
شده است با افزايش سن مادر بروز ناهنجاري‌هاي كروموزومي از نوع
آناپلوئيدي(ناهنجاري مربوط به عدم تقسيم كروموزوم‌ها) به ميزان قابل توجهي
افزايش پيدا مي‌كند تا جايي كه شانس داشتن فرزند با ژن‌هاي معيوب (سندرم
داون) در سنين بالاي 45سال يك مورد در 30 مورد تولد زنده است.توصیه کارشناسان ما به شما این نیست که این ریسک را نکنید ولی اگر تصمیم قطعی گرفتید حتما نظر متخصص و یک مشاور از لحاظ آمادگی ذهنی هم باشید
خانم هایی که بعد از ۳۵
سالگی باردار می شوند لازم است تحت نظر پزشک متخصص، یک سری آزمایش های
ژنتیکی مربوط به بررسی ناهنجاری های کروموزومی را انجام دهند. متاسفانه
احتمال بروز این ناهنجاری ها با افزایش سن بیشتر می شو
سلامت نیوز: بارداری در سن بالا چه عوارضی دارد؟
خانم هایی که بعد از ۳۵
سالگی باردار می شوند، معمولا بیشتر با برخی عوارض بارداری مواجه می شوند.
دیابت و فشار خون بارداری از بیشترین عوارض ایجاد شده در این سن است.
بنابراین لازم است برای کنترل چنین مشکلاتی به طور مرتب به پزشک مراجعه و
توصیه ها با دقت اجرا شود
سلامت نیوز: بارداری در سن بالا چه عوارضی دارد؟
خانم هایی که بعد از ۳۵
سالگی باردار می شوند، معمولا بیشتر با برخی عوارض بارداری مواجه می شوند.
دیابت و فشار خون بارداری از بیشترین عوارض ایجاد شده در این سن است.
بنابراین لازم است برای کنترل چنین مشکلاتی به طور مرتب به پزشک مراجعه و
توصیه ها با دقت اجرا شود
سلامت نیوز: بارداری در سن بالا چه عوارضی دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
سلام ۴۵سالم سه تا سقط داشتم ومیخواهم بچه دار شوم رحمم سالم است ادکتر رفتو ولی ۸ ماه بعد از سقطم باردار نشدم چکار کنم کمکم کنید
مدیر پایگاه سلام.باتوجه به سن وخطرات احتمالی حتما باید تحت نظز متخصص آزمایشهای مربوط به سقط مکرر را انجام دهید و اقدام کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
من دو تا دخترم ازدواج کردن خیلی تنها بودم سی وهفت سالم بود باردارشدم سی وهفت سالگی خدا یه دختر خوشگل بهمون داد خودمون راضی هستیم الان ده سالشه خیلی باهوش وزیبا هست ولی دور وبریای فضول به این سن وسال بچه میخواستی چکار کنی دختر عروس کردی. آخه تفاوت سنی دختر بزرگم با من هفده سال هست پانزده سالگی ازدواج کردم
ژهرا R
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
0
با سلام من 44 سالمه و 2تا دختر 22و
17ساله دارم دوس دارم بچه ی سومی هم داشته باشم 10 ماه پیش ب متخصص زنان مراجعه کردم رحمم سالم و جواب پاپ اسمیرمم خوب بود ازمایشهایی هم نوشت دکتر ک انجام بدم ک ندادم هنوز جرات قطعی ندارم برای بارداری با اینکه خیلی دوس دارم میترسم برای خودم یا جنین اتفاقی بیفته اگه باردارشم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست هراقدامی تحت نظرپزشک متخصص باشد و به توصیه های ایشان توجه کنید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
سلام من پنجاه سال سن دارم من در این سن امکان داره بار دار بشم پریده منظم داشتم الان اولین باره ک یه کمی طولانی شده خیلی نگرانم در این سن بار دار بشم چون اصلا بچه در این سن نمیخام وبیست ویک ساله ک از زایمان قبلی میگذره
مدیر پایگاه اگر یائسته نشدید امکان بارداری هست باید تست بتا انجام دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
ایا در60 سالگی امکان حاملگی وجود دارد یا نه
مدیر پایگاه این احتمال  به روش ظبیعی بسیار کم است ولی اگر هنوز یائسته نشدیدو شک دارید تست بدهید 
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
سلام من ٥٢ سالم
دوست پسرم من تصميم به ازدواج مجدد دارم و دلم ميخواد بتونم براش بچه بيارم امكانش هست
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
سلام ۵۰ سالم دیگه نمیخوام بچه پریود نشدم یعنی چی ؟احتمال داره حامله باشم یا یائسه شدم؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما احتمالا درسن یائسگی هستید پس بهتراست حتما برای چکاب به متخصص زنان مراجعه کنید تا آزمایش های لازم تخصصی انجام شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
سلام من با زن ۵۰ سال به بالا هم خوابی کردم و... ایا امکان بچه دار شدن هست چیکار کنم که بچه دار نشه
مدیر پایگاه
باسلام
اگریائسه نشده باشند بله امکانش هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
۵۳ سالدارم ازمایش دادم یاسگی نشان دادک ادت ما هانه مرتب مشد م ولی ۳ ماه است که نشدم می بروم هم دارم ایا مشود که باردا باشم شه پسردارم اخری ۳۳ سال دارد
مدیر پایگاه
باسلام
احتمال اش ضعیف است
اما بهتراست آزمایش خون بدهید یا بی بی چک بگذارید
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
سلام ۴۱ سال دارم بچه ۱۵ ساله دارم دوس دارم فرزنددوم هم داشته باشم پریودمنظم دارم میتونم بااین سن بچه سالمی دنیابیارم
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید تحت نظرمتخصص زنان ویزیت شوید و ایشان بعد ازبررسی های لازم نظرنهایی را به شما خواهد داد
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
سلام بنده ۳۵سال دارم زنم ٤۲. تازه ازدواج کردیم میخواهیم بچه دار شیم امکان داره بچه دار بشیم به صورت طبیعی
مدیر پایگاه
باسلام
اگرمشکل خاصی دراین زمینه نداشته باشید امکانش هست.البته همسرتان باید به متخصص زنان مراجعه نماید تا چکاب و راهنمایی لازم صورت گیرد
ناسناس
|
Romania
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
سلام من رفتم تو53 سال تا ماه قبل پریودم منظم بود نزدیکی کردم یک هفته گذشته پریود نشدم امکان داره باردار باشم
مدیر پایگاه
باسلام
اگر رابطه محافظت نشده داشته اید باید خیلی سریع تست بارداری بدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
سلام من پنجاه و یک سال دارم مدتی است پریود نا منظم دارم الان مدتی پریود نشدم مشکوک هستم ممکنه باردار باشم
مدیر پایگاه
باسلام
شما درسن یائسگی هستید.بهتراست ابتدا آزمایش خون بارداری -تست بتا-بدهید.اگرجوان منفی بود به متخصص زنان مراجعه نمایید تا آزمایش های تخصصی مربوط به یائسگی را انجام دهد
نغمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
۵۲ساله هستم چندماهه پریودنشدم به روش طبیعی پیشگیری میکنم آیاامکان بارداری هست؟شوهرم میگه ازاین روش پیشگیری بعداز۲۶سال دیگه خسته شدم ودلم لذت کامل میخواد
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست تست خون بارداری -آزمایش بتا-بدهید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
سلام.50ساله ام ودی وی تی پای چپ دارم وریواروکسابان هم برای لخته پام میخورم البته بایدتادوسال بخورم والان پنج ماهه که گذشته بعدازاونم نمیدونم برای لخته بازم دارومیده یانه وآمبولی ریه هم دارم میگرن هم دارم واستامینوفن کدئین وناپروکسن وپروپرانول وبرای کم خوابیم ترانکوپین میخورم پسراولم معلول ذهنیه امامیتونه راه بره مشکلشم به خاطراینکه نبایدزایمان طبیعی میکردم وبایدسزارین میکردم وبعدازاون دوتادخترسالم دارم که سزارین کردم خیلی دلم یک پسرسالم میخوادآیاباشرایطی که من براتون گفتم میتونم حامله بشم ویک پسرسالم بیارم توروخداراهنماییم کنین
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
0
سلام
۴۸ ساله هستم و مجرد
از۴۳سالگی پریود نامنظم داشتم و اخرین بار سال ۹۷ شهریور بعد از ۱۰ ماه پریود شدم دکترا میگن یایسه شدم اما کم کاری تیرویید دارم و تیروییدم نامنظم است دایم قرص هام را تغییر میدن و تقریبا دچار بیماری خود ایمنی شدم . حس پریود دارم اما نمی شم . در ضمن ازمایش دادم نشان داده Tshپایین است . نمی دونم وضعیتم چیه ؟ و چرا تو سن ۴۶ و ۴۷ باید یایسه بشم اصلا این یایسه گی هست یا نه
مدیر پایگاه
باسلام
متاسفانه میانگین سن یائسگی هم پایین آمده.اما دراین باره فقط متخصص زنان است که می تواند پس ازبررسی های تخصصی به شما نظرقطعی دهد
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
سلام خسته نباشید من 50 سالمه بچه ندارم دیر ازدواج کردم دلم میخواد یه بچه داشته باشیم به بیمارستان ناباروری رفتم بهم گفتن امکان ندارن نمیشه ممنونم میشم منو راهنمایی کنید که چکار میتونم بکنم کجا مراجعه کنم ممنونم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
سلام من دیر ازدواج کردم الان ۵۳ سالمه . ۴۷ سالگی دیگه پریود نشدم . من زن دوم همسرم هستم بعدها فهمیدم وازکتومی کرده. و الان ۶۰ سالشه . من خیلی دوس دارم بچه داشته باشم چیکار کنم ؟ آیا راهی هست ؟
مدیر پایگاه
باسلام
سن شما و همسرتان وشرایط ایشان برای بارداری خاص است.بهتراست هردو برای مشاوره به متخصص زنان و ارولوژیست مراجعه نمایید تا پس ازبررسی های تخصصی به شما نظرداده شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
سلام دوست دارم حامله بشم در 50 سالگی ایا امکانش هست بچه اولم 23 سالشه هیچ گونه جلوگیری هم نمیکنیم فقط یک دو سال قبل قرص اورژانسی خیلی استفاده میکردم
مدیر پایگاه

دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:


سلام با توجه به سنتان بعید است که تخمک داشته  باشید و بارداری با تخمک اهدایی امکان پذیر می باشد
Poo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام .من ۵۱ سال دارم میخام برای اولین بار ازدواج کنم بچه داشته باشم. پریود لکه ای شد . رفتم دکتر ضخامت رحم زیاد شده بود با استروژن مشکل حل شد بعد از سه دوره. پریود سه روزه و کم دارم . از جوانی هم کم بوده .از لحاظ جسمی هم مشکلی ندارم .
من باید چکار کنم ؟ آیا امکانش هست؟ راهی هست؟
مدیر پایگاه
باسلام
فعلا داروهای متخصص زنان را مصرف کنیدو ایشان را درجریان بگذارید
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
سلام ۵۰ ساله هستم هر۲۵ روز پریود میشم
دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داده گفته به یائسگی زیاد مونده روز نهم قاعدگی نزدیکی
د داشتم فوری قرص اورژانسی استفاده کردم حالا م می ترسم حامله شوم چکار میتونم بکنم آخرین ززایمانم ۳۱ سالگی بوده
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:
 
سلام معمولا توی این سن بارداری نادر است باید صبر کنید تا زمان پریودتان
هوا
|
Australia
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
هوا: که ۵۰ ساله هستم و در سن ۴۰ سالگی عروسی کردم که درین مدت اولاد نداریم ـ ولی عادت ماهواری ام برهم شده که با استفاده از داروهای توصیه شده پریود ماهواری ام نمایدـ با مراجعه به دوکتوران تخصصی مراجعه میکنم که با تست ها نتیجه که لیول تخمه پایین از ۳ بوده که تخمه برای ازادشدن أماده نمیگردد. درمورد تقویت تخمه و راهای مشورتی بارداردن ام را با ما شریک سازید.
مدیر پایگاه
باسلام
با پزشک تان مشورت کنید شاید نیاز باشد داروی محرک تخمک گذاری مصرف کنید
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
با ارایه مطلب فوق با تعداد از داکترهای متخصص رشته تماس و تداوی نمودیم ولې با خواست هدایت و ارسال نام از ادویه مؤثر با شما تماس داشتیم تا با ما درباره خواست ما مطلب را دریافت نماییم.
پروانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
با سلام من ۵۱ سال سن دارم از شوهر اولم یک دختر دارم و شوهر اولم فوت کرد بخاطر بچه مجددن ازدواج کردم وضع مالی خوبی هم نداره به کجا مراجع کنم آیا بچه دار میشم؟ پریود هم سه ماه ی بار میشم ..... و دخترم هم خیلی بچه دوست داره به کجا مراجع کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
به یکی متخصص زنان فعلا مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
سلام خسته نباشید پنجاه سال دارم ده سال که یایس شدم آیا یایسگی درمان داردممنون میشم راهنمای کنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
سلام من دختری دارم که ۱۴ سل دارد بعداز ان من یک امله گی خارج از رحم داشتم سنم تو۴۵ سال دو باره امله می شم دخترم خیلی دوست دارد برادر داشته باشد
مدیر پایگاه
مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی:
 
لام.باتوجه به سن شما ،حتما قبل اقدام به بارداری تحت نظر متخصص زنان باشید ودر صورت بارداری حتما باید آزمایشات غربالگری سلامت جنین و درصورت لزوم آمنیو سنتز انجام بدین
 
آ:درس پیج اینستا گرام مرجان محبوب کارشناس باسابقه ماماییmidwifery_mahboob
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
سلام من ی خانم 46ساله هستم 12سال هست ک ازدواج کردم هنوز حامله نشدم رفتم دکتر گفته تخمک داری چ کار کنم خیلی ناراحت هستم فشار خون و چربی خون دارم قلبم عصبیه تورا خدا رهنمایی کنی
مدیر پایگاه باسلام
شما و همسرتان باید هردو تحت نظرمتخصصین مربوطه باشید تا آنها پس از بررسی های تخصصی مشاوره های لازم را ارایه دهند
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
0
من 53 سال دارم دیر ازدواج کردم تا 6 ماه پیش هم پریود می شدم البته با قرص ولی حدود 6 ماه است قرص نخوردم و پریود نشدم آزمایش دادم گفت یایسه شدی ، خیلی غمگینم ودلم پر از غم است شرایط سخت ( البته غیر مادی) دارم و خیلی روحیه ام خراب شده ، آیا امیدی است دوباره تخمک ها فعال شوند و طعم مادری را بچشم.یکی از دلایل ازدواجم به امید بچه بود. ممنون میشم راهنمایی ام کنید؟ ( البته می خوام طبیعی بار دار بشم ).
مدیر پایگاه باسلام 
بهتراست برای بررسی های تخصصی لازم هرچه زودتر به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
با سلام من اقاهستم 48سال هنوز مجرد هستم عاشق خانم 47ساله شدم که ان خانم هم مجرد است هنوز ازدواج نکرده با ان خانم ازدواج کنم راحل است صاحب بچه بشویم لطفا راهنمای کنید
مدیر پایگاه
باسلام
بی تردید زمان بارداری ایشان بسیار گذشته  است اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب ،ایشان باید توسط متخصص زنان تحت بررسی های تخصصی لازم قرارگیرد.
ضمن اینکه شما هم باید آزمایش های لازم را انجام دهید  تا مشخص شود شما هم مشکلی دراین خصوص ندارید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: