کد خبر: ۷۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولیدات آرایشی و بهداشتی کشور محدود اما ظرفیت بالقوه توسعه آنها، مشهود است و با وارد کارزار شدن شرکت های بزرگ این حوزه، بطور قطع پیمودن مسیر رقابت با برندهای جهانی، سهل تر خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند، گفت: اگر چه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای کمک به شرکت‌های کوچک حوزه بهداشتی و آرایشی، دریغ نخواهد کرد اما از آنجا که ممکن است این شرکت‌ها، توان رقابت بین المللی نداشته باشند با وارد کارزار شدن شرکت‌های بزرگ، بطور قطع پیمودن مسیر رقابت با برندهای جهانی، آسان‌تر است.

وی در ادامه دلایل استفاده نکردن مصرف کنندگان آرایشی و بهداشتی از محصولات داخلی و اشتیاق به نوع خارجی این محصولات را تشریح کرد و گفت: مهمترین علت در این زمینه، مربوط به مسایل فرهنگی است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در کشور که بیشتر هم به حوزه فرهنگی باز می‌گردد، این است که محصولات خارجی در مقایسه با محصولات تولید داخل مقبولیت بیشتر دارند و این موضوع متاسفانه به قدری در فرهنگ عمومی ما ریشه دوانده که ممکن است حتی محصولات قاچاق نسبت به تولیدات داخلی ارجحیت بیشتری یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار از محصولات داخلی در تمامی صنایع و نه فقط کالاهای مربوط به سلامت استفاده کنیم.

دیناروند ادامه داد: بسیاری از این محصولات به ظاهر برندی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند در واقعیت محصولات تقلبی شبه برند هستند که برخی خریداران به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی به خریدشان مبادرت می‌ورزند.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، فرهنگ و طرز تفکر مردم در خصوص کالاهای خارجی، زمینه قاچاق حدود 20 میلیارد دلار از انواع محصولات را فراهم کرده است، بخشی از این گردش مالی نیز مربوط به فراورده‌های سلامت است که در این بین نیز محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

وی با ابراز تاسف از افزایش محصولات تقلبی در کشور، تولید محدود و تقاضای زیاد را ازمهمترین دلایل این افزایش عنوان کرد و گفت: ایران در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد، همان‌هایی هم که در حال فعالیت هستند، شرکت‌های کوچکی بوده که از توان بالایی برای رقابت با برندها برخوردار نیستند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نیاز فعلی ما برای جلب اعتماد مردم، ایجاد برندهای معتبر بین المللی به ویژه در زمینه فراورده‌های آرایشی و بهداشتی است، تولید کنندگان معتبر باید روی برندها کار کنند، کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند و ظرفیت‌های خود را تبلیغ کنند، وزارت بهداشت نیز آمادگی کامل برای حمایت از تولیدات آنها را دارد.


آنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: