کد خبر: ۷۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 26
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح برخی دلایل عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی و اشتیاق به نوع خارجی این قبیل محصولات پرداخت.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور که بیشتر هم به حوزه فرهنگی باز می گردد این است که محصولات خارجی در مقایسه با محصولات تولید داخل مقبولیت بیشتری دارند، گفت: این موضوع متاسفانه به قدری در فرهنگ عمومی ما ریشه دوانده که ممکن است حتی محصولات قاچاق نسبت به تولیدات داخلی ارجحیت بیشتری بیابند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار از محصولات داخلی در تمامی صنایع و نه فقط کالاهای مربوط به سلامت استفاده کنیم، ادامه داد: خیلی از این محصولات به ظاهر برند که به صورت قاچاق وارد می شود، در واقع محصولات تقلبی شبه برند هستند که برخی از افراد به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی، این قبیل محصولات را خریداری می کنند.

دیناروند با خطرناک خواندن این طرز تفکر که بر اساس آمارهای موجود، موجبات حدود ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در همه حوزه های کشور را فراهم آورده است، تصریح کرد: بخشی از این گردش مالی مربوط به فرآورده های سلامت است که در این بین محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت با ابراز تاسف از ازدیاد محصولات تقلبی در کشور، تولید محدود و تقاضای زیاد را از مهمترین این دلایل برشمرد و بیان کرد: ایران در زمینه تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد؛ همان هایی هم که فعالیت دارند شرکت های کوچکی هستند که از توان بالایی برای رقابت با برندها برخوردار نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: نیاز کنونی ما برای جلب اعتماد مردم، به ایجاد برندهای معتبر بین المللی به خصوص در زمینه فرآورده های آرایشی و بهداشتی است. تولید کنندگان باید روی برندها کار کنند، کیفیت محصولات شان را بالا ببرند و پتانسیل های خود را تبلیغ کنند، وزارت بهداشت هم آمادگی کامل برای حمایت از تولیدات داخلی را دارد.

دیناروند در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای کمک به شرکت های کوچک دریغ نخواهد نکرد ولی از آنجا که ممکن است توان رقابت با شرکت های بین المللی را نداشته باشند با وارد شدن شرکت های بزرگ، قطعا پیمودن مسیر رقابت با برندهای جهانی، سهل تر خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: