کد خبر: ۷۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 25
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>روغن‌زيتوني که مزه تلخي مي‌دهد را دور نيندازيد زيرا مزه تلخي نشان‌دهنده وجود آنتي‌اکسيدان‌ها است.
به گزارش شفا آنلاین : همه مي‌دانند که روغن‌زيتون براي سلامتي مفيد است؛ اما با اينکه روغن‌زيتون در همه آشپزخانه‌ها يافت مي‌شود اما اکثر افراد طرز استفاده درست از اين روغن را نمي‌دانند.

 

 

مطلب زير شما را با بزرگ‌ترين اشتباهات در مورد مصرف روغن‌زيتون آشنا مي‌کند.

به دليل کالري کمتر روغن‌زيتون سبک‌تر مي‌خريد همه روغن‌زيتون‌ها تقريباً به يک اندازه کالري و چربي دارند و تفاوت آن‌ها فقط در طعم و رنگشان است.

 


ترس از پخت‌وپز با روغن‌هاي خالص اين درست است که روغن‌زيتون خالص کمتر از ساير روغن‌زيتون‌هاي ديگر و ساير چربي‌هاي ديگر در حرارت پايين‌تري دود مي‌شود و مزه و بوي بدي به غذا مي‌دهد اما مي‌توانيد از اين روغن‌زيتون براي پخت‌وپز استفاده کنيد


وقتي کمي تلخ مي‌شود آن را دور مي‌اندازيد روغن‌زيتوني که مزه تلخي مي‌دهد را دور نيندازيد زيرا مزه تلخي نشان‌دهنده وجود آنتي‌اکسيدان‌ها است.

روغن‌زيتون را دقيقاً کنار گاز نگه مي‌داريد هيچ‌چيزي نمي‌تواند روغن‌زيتون را خراب کند مگر گرما و نور. روغن‌زيتون خود را در شيشه‌اي تيره‌رنگ بريزيد و به دور از نور و گرما نگه داريد

زياده‌روي در خريدن روغن‌زيتون با قيمت مناسب بهتر است به مقدار کم روغن‌زيتون بخريد مگر اينکه مصرف خيلي بالايي داشته باشيد.

 

به‌طور متوسط زمان نگه‌داري روغن‌زيتون در منزل 6 هفته است. مي‌توان با فريز کردن آن از خالص بودنش آگاه شد اگر روغن‌زيتون شما در يخچال فريز شد. آن روغن‌زيتون خالص نيست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: