کد خبر: ۷۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه لیزر عصای جادویی برای درمان برخی از بیماری ها مانند بیماری های پوستی است، گفت: ارایه خدمات لیزر از سوی افراد غیر متخصص می تواند سبب عوارضی مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست و ناهنجاری های پوستی شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر پروین منصوری  افزود: افرادی که از لیزر برای درمان بیماران استفاده می کنند باید آگاهی کامل از این ابزار پیشرفته داشته و حتما پزشک باشند.

وی با اشاره به اینکه ارایه خدمات مناسب به بیماران نیازمند داشتن دانش کافی از لیزر است،افزود: اگر روی پوست تیره از انرژی اضافی استفاده کنیم نه نتها نتیجه مطلوبی بدست نمی آید بلکه ممکن است لکه های سیاه رنگ یا حتی سوختگی بر روی پوست بیماران ایجاد شود.

متخصص بیماری پوست، مو، زیبایی و لیزر برلزوم استفاده صحیح از لیزر و رعایت اصول ایمنی تاکید و اظهارکرد: باتوجه به اینکه رنگ پوست برخی از ایرانی ها گندم گون یا کمی سبز است استفاده کنندگان از لیزر برای درمان بیماری های پوست باید از دانش کافی برخوردار باشند تا مشکلات برای آنان به وجود نیاید.

 

**فریب تبلیغات نادرست را نخورید

منصوری با اشاره به تبلیغات گسترده ای که در جامعه صورت می گیرد،گفت:مردم فریب تبلیغات نادرست را نخورند و صرفا به دلیل خدمات ارزان خودشان را دچار مشکل نکنند.

وی به کسانی که تمایل به استفاده ازخدمات لیزری دارند توصیه کردکه حتما به افراد متخصص یا مراکز مجاز مراجعه کنند و به سالن های زیبایی یا کلینیک های غیرتخصصی که خدمات ارزان تر ارائه می کنند، مراجعه نکنند.

منصوری تاکید کرد:برطرف کردن عوارض نیازمند صرف هزینه و زمان بیشتر است که گاها ممکن است مشکل اولیه نه تنها برطرف نشده بلکه مشکلات بعدی هم ایجاد شود.

این متخصص پوست از همکاران خود تقاضا کرد که اگر آگاهی کافی به استفاده از دستگاه لیزر ندارد حتما دانش کافی را بدست آورند و بعد از آن اقدام به استفاده از این ابزار پیشرفته کنند.

وی بیان کرد: لیزر همانطوری که می تواند عصای جادویی برای درمان برخی از بیماری ها مانند پوست باشد، در صورت استفاده ناصحیح می تواند صدماتی را برای بیمار ایجاد کند که گاهی اوقات غیرقابل جبران است.

متخصص بیماری پوست، مو، زیبایی و لیزر افزود:برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی در روش های درمانی قبلی عوارضی برای فرد بیمار ایجاد می شد که با استفاده از روش های جدید خدمات مناسب تری به آنان ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه لیزر اگر چه برای درمان بسیاری از بیماری پوستی موثر است، تاکید کرد:تمام ضایعات پوستی و بیماری های مرتبط با پوست را نمی توان با استفاده از لیزر درمان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پرشکی تهران گفت:استفاده از لیزر در بسیاری از موارد نیاز به تکرار دارد و بیمار نباید انتظار داشته باشد که برخی از بیماری های پوستی با یک جلسه لیزر درمان شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: