کد خبر: ۷۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>سلامت>عقب ماندگی ذهنی، مشکلات ویژه یادگیری، نارسایی های زبان و گفتار ،آسیب های شنوایی، آسیب های بینایی، نارسایی های حرکتی شامل ناهنجاری های مربوط به اسکلت و عضلات، تاخیرهای تحولی، اوتیسم (در خود ماندگی) و چند معلولیتی می تواند کودکان را به کودکان با نیاز ویژه تبدیل کند و نباید کودکان با نیازهای وی‍ژه را از خدمات آموزشی،ورزشی و ...محروم کرد.
به گزارش شفا آنلاین، نایب رییس کمیته ملی المپیک ایران در مراسم بدرقه تیم های المپیک ویژه ایران اعزامی به چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه می گوید: بودجه سالانه برای " المپیک ویژه ایران " اختصاص خواهیم داد و با توجه به توانمندی نهفته این کودکان نباید کودکان با نیازهای ویژه را به فراموشی بسپاریم.

 علیرضا دبیر  نایب رییس کمیته ملی المپیک ایران  می گوید: می بایست المپیک ویژه ایران در کمیته ملی المپیک ایران به رسمیت شناخته شود و من وظیفه دارم ، اختصاص بودجه برای المپیک ویژه را پیگیری کنم .

 چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه ، از سوم الی یازدهم مردادماه در لس آنجلس آمریکا برگزار می شود.

 " المپیک ویژه " ، خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است که حول محور ورزش ، به امور مربوط به سلامت جسم و روان ، و آموزش مهارتهای زندگی برای این کودکان می پردازد و در واقع فعالیتی فرهنگی – ورزشی و توانبخشی برای این افراد است که در دو بخش ورزشی و غیرورزشی برگزار می شود. 

دکتر دبیر  همچنین به عنوان عضو شورای شهر تهران اعلام می دارد :  از طریق شورای شهر تهران نیز تسهیلاتی را در اختیار اعضا و ورزشکاران المپیک ویژه قرار خواهیم داد.

وی ، کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی را " نعمت های خداوند " دانست که خدمت به آنان نیز لطف خداوند است و از والدین این کودکان تشکر و قدردانی کرد که در پرورش این کودکان زحمت می کشند و برای پیشرفت آنان تلاش می کنند.

دکتر دبیر می گوید: از طریق شورای شهر تهران و کمیته ملی المپیک ، امکان استفاده رایگان ورزشکاران المپیک ویژه از مجموعه های ورزشی بزرگ و مجهز تهران و شهرستانها را پیگیری خواهم کرد.

وی همچنین ، نصب عکس های تیم های ورزشی المپیک ویژه بصورت بیلبرد در سطح شهر تهران را از دیگر مواردی عنوان کرد که توسط او و از طریق شورای شهر تهران امکانپذیر است تا مردم بیشتر با المپیک ویژه آشنا شده و به توانمندیهای  کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی پی ببرند.

نایب رییس کمیته ملی المپیک ایران ، خطاب به ورزشکاران اعزامی به المپیک ویژه جهانی گفت: همانطور که مردم ایران از افتخارآفرینی تیم ملی والیبال کشورمان شاد شدند ، از موفقیت و مدال آوری شما عزیزان خوشحال خواهند شد ، پس منتظر موفقیت و افتخارآفرینی شما هستیم.
   
وی به آنان توصیه کرد که برای دوری از استرس و نگرانی به هنگام مسابقات ، فقط توکل به خداوند کنند و شکرگزار او باشند.

دکتر دبیر در پایان، با شکر خداوند از اینکه در این مراسم و در جمع اعضای تیم های ورزشی المپیک ویژه ایران و خانواده های آنان حضور دارد ، از مسئولان المپیک ویژه خواست تا یک دست از گرمکن ورزشی المپیک ویژه را به او بدهند چون معتقد است ، پوشیدن این لباس ، خیلی با ارزش بوده و برای او ، افتخار بزرگی است.

شایان ذکر است ، 32 ورزشکار کم توان ذهنی کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه ، با بیش از هفت هزار ورزشکار با شرایط مشابه ورزشکاران ما از  177 کشور دنیا در 9 رشته ورزشی " دوومیدانی ، فوتبال ، شنا ، تنیس روی میز ، دوچرخه سواری ، اسکیت ، بدمینتون ، وزنه برداری و بوچی (مخصوص کم توانان ذهنی)"  و سه دوره غیرورزشی به رقابت می پردازند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: