کد خبر: ۷۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 23
قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس :
شفاآنلاین:جامعه>سیاسی>قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس گفت : نتایج حاصل از مذاکرات اخیر ایران با 1+5 راه جدیدی را پیش روی ایران برای توسعه روابط با سایر کشورهای جهان در تمامی حوزه ها باز می کند.
به گزارش شفا آنلاین : ایو رسیه چهارشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد افزود : نتایج حاصل از مذاکرات اخیر برای جمهوری اسلامی ایران بیش از یک توافق هسته ای و گستره آثار آن فراتر و دربرگیرنده همه حوزه ها می شود.

وی با بیان اینکه طی برهه ای از زمان در جریان اختلافات و مسائل موجود در موضوع هسته ای، ایران در فضایی متفاوت و بیرون از جهان بزرگ قرار گرفت و این روابط با جامعه جهانی به نوعی دچار وقفه شد، اظهار کرد : امروز با تعامل و توافقی که صورت گرفته عملا دوباره جمهوری اسلامی ایران با شکلی متفاوت و حضوری موثرتر به جامعه جهانی بازگشته است.

وی گفت : این توافق و نتایج حاصل از مذاکرات فقط محدود به بحث هسته ای و آثار اقتصادی مثبت آن برای ایران نیست بلکه فرهنگ ،سیاست، توسعه مراودات و مبادلات ایران با سایر کشورها را نیز به طور محسوسی تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود موضوعی نیست که یک شبه حل شود ، افزود : رفع این سوء تفاهم ها و مسائل برجای مانده از گذشته نیاز به زمان دارد که امیدواریم به سرعت با همکاری و همراهی دو طرف و سایر کشورها مرتفع گردد.

ایو رسیه گفت : مناسبات و مراودات جمهوری اسلامی ایران و سوئیس هیچ گاه قطع نشده و همواره روابط خوبی با هم داشته ایم ضمن آنکه سوئیس در روابط ایران با سایر کشورهای دنیا بویژه اتحادیه اروپا و آمریکا هم نقش موثری ایفا کرده است.

وی ادامه داد : بر این اساس با توجه به اینکه سوئیس همواره نقش حمایت کننده در این روابط را داشته است ، امروز نیز در پی آن هستیم این روابط و نتایج حاصل از مذاکرات سریعتر محقق شده و به سرانجام برسد.

وی افزود : اصلی ترین محور سفر به ایران در دیدارهایی که با مسوولان و دولتمردان جمهوری اسلامی داشتم مباحث مربوط به مراودات سیاسی بود.

وی ادامه داد : طی این سفر بازدیدی هم از مناطق عملیاتی دوران جنگ از جمله شلمچه و اهواز داشتم از آن جهت که جنگ هشت ساله عراق با ایران ، مهم و گسترده بود که موجب تغییر و تحولی جدی در ایران و مردم این سرزمین شد.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس بامداد دوشنبه از طریق پرواز استانبول - آبادان وارد جمهوری اسلامی ایران شد و پس از دیداری از شلمچه و مناطق عملیاتی جنوب در تهران با محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، دکتر ظریف وزیر امور خارجه ، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد .

در این سفر لورنز فروندر مسوول میز ایران در سوییس و نورا کرونیگ رییس دفتر قائم مقام وزیر خارجه سوئیس حضور دارند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در ادامه سفر خود ، روز پنجشنبه طی بازدیدی از آستان قدس رضوی و موزه های حرم مطهر امام رضا (ع) دیداری با تولیت آستان قدس رضوی خواهد داشت.

وی همچنین از مجموعه تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی دیدن می کند و دیداری نیز با استاندار خراسان رضوی دارد.

وی بامداد روز جمعه مشهد را به مقصد ترکیه ترک خواهد کرد.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: