کد خبر: ۷۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
نامه وارده
شفاآنلاین:یکی ازپرسنل اورژانس پیش بیمارستانی کشورباارسال نامه ای به شفاآنلاین ضمن تشریح مهم ترین مشکلات اورژانس کشورخواستارتوجه جدی مسولان ودست اندرکاران مربوطه به مسایل مربوطه ورفع هرچه سریعترآنها شد.
دراین نامه آمده است :مدیریت محترم سایت محبوب شفا آنلاین عاجزانه خواهشمندیم ک مطلب ذیل را که به نوعی درد دل پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی میباشد را در سایت به نمایش درآرید.متشکرم.

مگر در تمام دنیا خط اول درمان اورژانس های پیش بیمارستانی نیستند!؟ اما در کشور ما خلاف این مشاهده میگرد؛ با آغاز طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت پارسال تمام امکانات و منابع به سمت بیمارستانها سوق داده شد که از این لحاظ اورژانس پیش بیمارستانی که مردم آن را بعنوان اورژانس ۱۱۵ میشناسند مظلوم واقع گردید؛

متاسفانه تا به امروز مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی کشور به خودی خود باقی است و پرسنل زحمت کش آن فشاری مضاعفی روبه دوش میکشن؛ از کمبود نیروی عملیاتی اورژانس در سراسر کشور تا کمبود پایگاه و فرسودگی آمبولانس.طوری که همه مسئولین وزارت بهداشت و نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر این مشکلات واقف هستند اماتا به امروز کاری برای رفع مشکلات اورژانس انجان نداده اند.پرسنل اورژانس به خاطر سختی کار و ماموریت های پی در پی دیگه انگیزه کاری ندارند،اکثر تکنسین ها بعلت حمل بیمار دچار کمر درد و پا درد شده اند، پرسنل به خاطر کمبود نیرو نمیتوند مرخصی بگیرند و بجای اینکه کنار خانواده باشند بعلت نبود نیرو مدام در شیفت کاری میباشند،با این اوصاف دیگر انگیزی کاری میماند! ؟

 گله ای که از وزیر بهداشت پرسنل اورژانس دارند این است که با آغاز طرح تحول کمترین توجه ای به اورژانس سراسر کشور نگریده؛ حتما که برای رسیدگی به اوضاع اورژانس نباید تجمع کرد! آقای وزیر بهتر نیست که اورژانس شهرستانها هم مثل اورژانس تهران برای جبران کمبود نیرو خرید خدمت کنند و از طریق شرکت کمبودهاشون را جبران کنند!؟ با این وضع موجود همین پرسنل را هم از دست میدهید!
گلایه دیگر از مسئول وزارت بهداشت در خصوص کیفیت و کمیت اورژانس پیش بیمارستانی است: نیروی طرحی و نیروی پیام آور شاید از لحاظ کمیت نگذارند بعلت کمبود نیرو پایگاه ها تعطیل شود اما از لحاظ کیفیت خدمات اورژانس رو پایین می آورد.نیرویی که طرحش تموم شده و تجربه کسب نموده بیکارمیشود و جایگزینش نیروی طرحی جدید که وقت بگذرد و تجربه کسب کند،چوب این رو مردم میخورند.
مورد بعدی برنامه پنجم توسعه اس که امسال به پایان میرسد اورژانس پیش بیمارستانی هنوز نتوانسته که برنامه چهارم رو عملی کند برسد برنامه پنجم.طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه تا پایان امسال۸۰۰ پایگاه اورژانس باید افتتاح گردد که تا امروز برنامه ای به طور جامع در این خصوص ارائه نگردیده.
مورد بعدی مهاجرت برخی تکنسین بیکار شهرستانها به تهران و کرج است که بعلت عدم جذب نیرو در شهرستانها اتفاق افتاده که خود این کیفیت خدمات اورژانس را پایین می آورد.
مورد بعدی هم عدم جذب و بکارگیری پرسنل اورژانس در بیمارستانهاس.در صورتی که یک تکنسین اورژانس به راحتی میتواند در اورژانس بیمارستان خدمت کند.

پرسنل زحمت کش اورژانس پیش بیمارستانی بدون هیچ چشم داشتی در سخترین شرایط ممکن در گرما و سرما،در شهر و جاده در حال خدمت به مردم عزیز کشور هستند تا کوچکترین مشکلی پیش نیاید.امید است با همت مسئولین وزارت بهداشت مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور هر چه زودتر مرتفع گردد تا مرد شریف کشور هیچ دقدقه ای از لحاظ شرایط اورژانس نداشته باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اسدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
1
جناب وزير با توجه به بسيار جدى بودن مشكل استدعاى توجه داريم.
بهمن
|
United States
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
هیچی بدتر از بالاتکلیفی نیست...
وقتی انگیزه نباشه وجدان کاری هم کم رنگ میشه...
عزیزان وزارت خونه ،هیچ از وضعیت نیروهای شرکتی خبر دارید؟؟؟!
از حق و حقوق نیروهای شرکتی خبر دارید؟؟!!
لطفا وظیفه تونو انجام بدین و این وضعیتو سر وسامون بدین
اگر هم نمیتونید از کشورهای دیگه یاد بگیرید.
چرا وقتی که تا این حد مشخصه که کمبود نیرو داره به تکنسین های شاغل فشار میاره ،نیروی جدید جذب نمیکنید؟؟
حسرت یه مسافرت به دلمون مونده،زندگیمون شد شیفت دادن تو پایگاه...
میلاد
|
United States
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
کمبود شدید نیروی عملیاتی در اورژانس شهرستانها دیگه قابل تحمل نیست.دیگه از کار کردن در اورژانس خسته شدیم.متاسفانه وزیر بهداشت،فقط وزیر پزشک ها و پرستارس.
آرش
|
United States
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
اورژانس ۱۱۵ همدان با کمبود نیرو دست وپنجه نرم میکند که متاسفانه از سال ۹۱ مجوز جذب نیرو دریافت نکرده ک مساعدت وزیر بهداشت ، بصورت اورژانسی لازم است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
اقای وزیر با سلام از کرمانشاه با شما درد دل می کنم مدیر بیمارستان امام کرمانشاه 13 سال است مدیر است و...
جرا مدیرها و روسای حسابداریها را هر 3-5 سال یکبار عوض نمی کنید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
کانال تلگرام مخصوص بچه های فوریت های پزشکی
(EMS)فوریت های پزشکی
آموزش تکنسینها

https://telegram.me/emsboys115
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: