کد خبر: ۷۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 23
شفا آنلاین>سلامت>سارا ايورمي، مادر فرزندي است که به اختلال شنوايي دچار است و اين باعث شده به اين فکر بيفتد براي پسرش سمعکي بسازد که استفاده از آن باعث کاهش اعتماد به‌ نفسش نشود.
به گزارش شفا آنلاین،او در مورد انگيزه‌اش براي ساخت اين سمعک مي‌گويد: «فردي فرزند اول ما بود و پس از يک بارداري دشوار، در 35 هفتگي در اورژانس بيمارستان به دنيا آمد. زماني که او به دنيا آمد به سايتومگالوويروس دچار بود که عفونتي ويروسي است و مي‌تواند جنين را دچار بسياري از اختلالات و بيماري‌ها کند که يکي از آنها ناشنوايي است. زماني که فردي دوماهه شد، ما متوجه شديم که گوش چپ او دچار کم‌شنوايي و گوش راستش هم دچار ناشنوايي شديد است؛ بنابراين از سه‌ماهگي در گوش چپ خود سمعک داشت. وقتي شما مجبور هستيد يک جسم خارجي را مثل يکي از اعضاي بدنتان هميشه با خود داشته باشيد، ظاهر عادي نداريد و ما هميشه نگران بوديم که پسرمان چگونه با سمعک خود کنار مي‌آيد و در آينده چگونه آن را مي‌پذيرد. نکته مهم‌تر هم آن است که او چگونه مي‌تواند باوجود اين سمعک اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کند؟ از سوي ديگر من شاهد بودم که دختر يکي از دوستانم که مجبور بود از سمعک استفاده کند، آن را دوست نداشت، زيرا سمعک باعث مي‌شد با دوستانش متفاوت باشد.»

اين مادر با اين مشکل منفعل برخورد نکرد و سعي کرد چاره‌اي براي آن پيدا کند. او در مورد چگونگي شکل گرفتن ايده ساخت لاگس توضيح مي‌دهد: «من به دختر کوچک دوستم چند برچسب تزييني ناخن دادم تا سمعکش را با آنها تزيين کند و حالا ديگر او عاشق سمعکش شده بود، چون آن را تبديل به يک شيء زينتي کرده بود که دوستانش نداشتند. درنتيجه من از اين اتفاق الهام گرفتم و مطالعاتم را شروع کردم تا به کودکاني که در شرايط مشابه هستند، کمک کنم. در آن زمان سايت‌هايي را پيدا کردم که تزيين کردن سمعک را آموزش مي‌دادند، اما هيچ ابزار پيش‌ساخته‌اي براي اين منظور وجود نداشت. من تصميم داشتم ابزارهاي ارزاني بسازم که همه افراد امکان استفاده از آن را داشته باشند، بنابراين بعد از آزمايش و خطاهاي بسيار، لاگس "Lugs"متولد شد.»

در حال حاضر اين سمعک‌ها و ابزارهاي کمک‌شنوايي که براي کودکان ساخته شده‌اند، به‌شدت مورد استقبال خانواده‌ها قرارگرفته‌اند و سارا ايورمي با ابراز خوشحالي از بازخوردهاي والديني که شرايط مشابه او را دارند مي‌گويد: «بهترين بخش توليد لاگس بازخوردهاي خانواده‌ها در نامه‌هاي الکترونيکي است که دريافت مي‌کنم. در اين نامه‌ها، خانواده‌ها به من مي‌نويسند که فرزندانشان نه‌تنها با خوشحالي اين سمعک‌ها را در گوششان مي‌گذارند، بلکه آنها را با غرور به دوستانشان نشان مي‌دهند و اين بسيار ارزشمند است. براي من قابل‌باور نيست که مردم سراسر دنيا از وسيله‌اي استفاده مي‌کنند که من در اتاق پذيرايي خانه‌ام ساخته‌ام.»

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: