کد خبر: ۷۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
شفاآنلاين:جامعه پزشکی>دارو و درمان-نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از بازدارنده نبودن جریمه قاچاق دارو، گفت: جریمه دو برابری کفاف جلوگیری از قاچاق کالا را نمی‌دهد و باید این قوانین به روز شود.

به گزارششفاآنلاین،عبدالرحمان رستمیان درباره بررسی موادی از طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس،‌ افزود: در این طرح برای قاچاقچیان دارو جریمه‌هایی در نظر گرفته شده تا بتوان از بخش عمده چنین قاچاقی جلوگیری کرد.


وی ادامه داد: در این طرح جریمه ۲ برابری برای قاچاقچیان دارو در نظر گرفته شده که این جریمه تفاوت چندانی با گذشته ندارد این درحالی است که دنیا بر این باور است تنها چند درصد قاچاق قابل شناسایی است لذا با توجه به این درصد حجم جریمه تعیین می‌گردد.

رستمیان تصریح کرد: به عنوان مثال اگر ۱۰ درصد قاچاق قابل شناسایی باشد جریمه ۱۰ برابر می‌شود چراکه باید قوانین بازدارنده‌ای برای جلوگیری از قاچاق دارو در نظر گرفته شود تا بتوان کنترل و نظارتی بر عدم این تخلف داشت.

وی با بیان اینکه جریمه دو برابری قاچاق دارو بازدارنده نیست و نمی‌تواند از حجم قاچاق بکاهد، یادآور شد:‌ از سویی دیگر عدم بازدارندگی قوانین منجر به آن خواهد شد تا سازمان‌های نظارتی را در کشور افزایش دهیم که دراین شرایط هزینه‌های زیادی بر دوش دولت خواهد شد و کشور با هزینه هنگفتی اداره می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: امروزه قوانین جلوگیری از قاچاق کالا به روز رسانی نشده و باید به اندازه‌ای که قدرت کشف کالای قاچاق وجود دارد جریمه‌ها نیز افزایش یابد.

  • سمینار مبارزه با قاچاق دارو، هشتم مرداد ماه جاری با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور تعدادی از متخصصین دارویی کشور و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: