کد خبر: ۷۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود تأکید کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی با اشاره به بلایای طبیعی گفت: وظیفه ما است تا در بحران‌ها و بلایای طبیعی از سلامت جنسی و باروری زنان محافظت کنیم.

به گزارش شفا آنلاین : در پیام بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل که در سمینار کاهش خطر بلایای طبیعی قرائت شد،آمده است: «آخرین باری که مردم دنیا به این تعداد از محل زندگی‌شان رانده شده بودند در طول جنگ جهانی دوم بود. در میان 60 میلیون نفری که از درگیری‌ها و فجایع به سطوح آمده‌اند زنان و دختران جوان به طور خاص در معرض آسیب قرار دارند.

جنایات فجیعی که توسط تندروها و گروه‌های مسلح در حال انجام است و آسیب‌های روحی و جسمی، حاملگی‌های ناخواسته، شیوع ویروس HIV و دیگر بیماری‌ها می‌انجامد. گناه و مسئولیت این فجایع مستقیما بر دوش جنایتکارانی است که جنگ بزدلانه خود را بر پیکر بیگناهان تحمیل می‌کنند.

این زنان فراتر از یک قربانی هستند. آنان امید و آرزو دارند و می‌توانند در ساختن آینده مشترک‌مان سهیم باشند. بر ماست که قاطعانه از سلامت زنان به ویژه سلامت جنسی و باروری آنان محافظت کنیم و در عملیات امدادرسانی رسیدگی به نیازهای آنان را در اولویت قرار دهیم.

علاوه بر این وظیفه داریم که همواره مدافع حقوق آنان باشیم چه در زمان بحران و چه در شرایط عادی تا به آنان در گذراندن بحران و ایستادگی در برابر آن قدرت سهیم و التیام دردی باشیم که در جوامع جنگ زده مشهود است.

امسال همزمان با هفتاد ساله شدن سازمان ملل بیایید به مأموریت خود برای امید بخشی و حمایت از آسیب‌پذیرترین قشر بشر ببالیم.

در این روز جهانی جمعیت تمام کشورها را بر آن می‌دارد که با تعهد به دستیابی به نتایج چشمگیر سال 2015 را سال اقدام جهانی رقم بزند و مردم را در اولویت قرار دهد تا آنان رشد، صلح و کامیابی پایدار را برای نسل‌های آینده به ارمغان بیاورد.»

 بان کی‌مون این پیام را به مناسبت روز جهانی جمعیت صادر کرده است.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: