کد خبر: ۷۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت خبر داد
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: پرونده‌هایی از شکایات مالی بیمارستانی در سازمان تعزیرات وجود دارد و در چند مورد مسئولان فنی بیمارستان‌ها عزل شدند و پرونده‌های قضایی برایشان تشکیل شده است.

به گزارش شفا آنلاین : محمدحسین میردهقان در رابطه با تخلفات و اشتباهات مالی و محاسبه‌ای در بیمارستان‌ها پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: بیمارستان‌ها موظف هستند هزینه‌های بیمار را در یک صورت‌حساب تنظیم‌شده به بیمار تحویل دهند و این حق بیمار است که نسبت به پرداخت‌های خود مطلع باشد.

وی ادامه داد: البته ما نیز باید در زمینه‌ تعرفه‌ها اطلاع‌رسانی کاملی داشته باشیم؛ چراکه در شکایات مطرح شده از سوی بیماران، نبود اطلاعات کامل از تعرفه وجود داشته است.

میردهقان گفت: به طور کلی چنانچه بیمارستان‌ها خارج از چهارچوب مصوب تعیین‌شده از سوی وزارت بهداشت چه در بحث تعرفه و چه مسائل جنبی که مندرج در صورت‌حساب‌ها نباشد، وجهی را دریافت کنند تخلف تعرفه‌ای انجام شده است و در فرآیند مربوطه برایشان حکم صادر می‌شود.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: حتی اگر اضافه دریافتی هم باشد باز تخلف تعرفه‌ای است؛ چراکه کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات و هتلینگ ابلاغ شده است و هیچ بیمارستانی حق دریافت اضافه وجه را ندارد.

وی در پاسخ به اینکه بیماران از نرخ‌های جدید تعرفه‌ای در بیمارستان‌ها مطلع نیستند، گفت: بیماران می‌توانند با سامانه تلفنی 1690 تماس بگیرند، همچنین در سایت وزارت بهداشت براساس مصوبه هیأت وزیران، هزینه تخت‌روز و ویزیت بیماران در بیمارستان‌ها درج شده و در دسترس است.

میردهقان در رابطه با وجود تخلفات بیمارستانی در این زمینه گفت: مواردی در بررسی‌ها مشاهده شده، با آنها برخورد کرده‌ایم. مجاری قانونی آنها طی شده و چنانچه تخلف مجدد تکرار شود، با جدیت با آنها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مواردی از شکایات بیماران در زمینه تخلفات تعرفه‌ای در بیمارستان‌ها وجود داشته، البته مواردی هم بوده که با بررسی‌های انجام شده مشکلی نبوده و به شاکی اطلاع داده شده است.

میردهقان تأکید کرد: اگر کوچکترین وجه اضافی خارج از تعرفه‌ها در بیمارستان‌ها از بیماران گرفته شود، مردم مطمئن باشند که با آنها برخورد خواهد شد و پول‌شان عودت داده خواهد شد.

وی در بحث نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی نیز گفت: چنین مواردی در جلسه ستاد نظارت بر تعرفه‌ها مطرح و به آنها رسیدگی می‌شود، البته معمولاً تخلفات تعرفه‌ای در بیمارستان‌های دولتی تقریباً وجود ندارد و این به‌دلیل وجود نظارت دولتی و داخلی بیش‌تر است.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: بیشتر شکایات از سوی بیمارستان‌های غیردولتی مطرح شده که درحال بررسی کارشناسی وضعیت آنها هستیم.

میردهقان افزود: پرونده‌هایی از شکایات مالی بیمارستانی در سازمان تعزیرات وجود دارد و در چند مورد مسئولان فنی بیمارستان‌ها عزل شدند و پرونده‌های قضایی برایشان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تخلفات تعرفه‌ای شیوه‌نامه وجود دارد، گفت: جلسات هفتگی نظارت بر تعرفه‌ها در استان تهران و به‌صورت کشوری برای رعایت نرخ تعرفه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا با افزایش نرخ تعرفه‌ها تخلفات بیش‌تر شده، گفت: در بحث رعایت تعرفه‌های درمانی حرکت خوبی در بیمارستان‌ها و از سوی پزشکان انجام شده، البته نمی‌توان گفت تخلفات وجود ندارد، اما مانند گذشته که با جسارت اعلام می‌شد، دیگر نیست و اکنون تمام حوزه سلامت می‌دانند که نظارت جدی وجود دارد و در صورت تخلف حکم صادر می‌شود.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: