کد خبر: ۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
شفا آنلاین>سلامت>متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان این‌که عوارض بوتاکس هرگز به صفر نمی‌رسد، افزود: انجام این جراحی با رعایت اصول منجر به زیبایی و در غیر این صورت باعث نقص بینایی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی ابراهیمی درباره تعریف بوتاکس و کارایی آن در جراحی زیبایی گفت: بوتاکس یک سم ضعیف برای مصارف انسانی است که با یک باکتری تولید می‌شود و در کاهش چروک‌های دینامیک صورت یعنی چروک‌هایی که وابسته به اخم کردن، بالا بردن ابروها و تعجب کردن کمک کننده است.

بوتاکس، روشی برای پیشگیری از دایمی شدن چروک صورت
وی افزود: اگر چه چروک‎‌های دینامیک موقت هستند اما با تکرار شدن ثابت باقی می‌مانند و به چروک دایم تبدیل می‌شوند که برای پیشگیری از دایمی شدن چروک‌ها می‌توان از بوتاکس استفاده کرد.

بوتاکس از بین برنده درد میگرنی
این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره کاربردهای بوتاکس ابراز کرد: این عمل جراحی بر روی میگرن تاثیر خوبی دارد؛ پس از انجام بوتاکس سردرد در کسانی که میگرن دارند به مدت چهار تا شش ماه از بین می‌رود.

ابراهیمی ادامه داد: کاربرد دیگر بوتاکس کاهش تعریق کف دست و پا همچنین زیر بغل است، شاید برای افراد عادی کاربرد چندانی نداشته باشد اما برخی افراد هستند که با پوشیدن کت یا لباس ضخیم در زیر بغل شاهد خطی از تعریق هستند که ظاهر نامناسبی را بر جای می‌گذارد و اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد که تزریق بوتاکس تعریق آن ناحیه چهار تا شش ماه کاهش می‌دهد.

کاهش دردهای زونا با بوتاکس
وی با اشاره به برطرف شدن درد اسپاسم‌های گردن و برخی تیک‌های صورت با بوتاکس تاکیدکرد: به دلیل این‌که بوتاکس باعث شل شدن عضله می‌شود برای دردهای پس از زونا کاربرد دارد.

تاخیر طولانی مدت در ایجاد چروک صورت
این متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: بوتاکس صورت، بیشتر به منظور پیشگیری از چروک انجام می‌شود تا چروک تشدید نشود و ثابت بماند به این معنا که اگر قرار است چروکی در مدت پنج سال بر صورت بیافتد ممکن است با بوتاکس در 25 سال نیز برای فرد ایجاد نشود به این دلیل که بوتاکس مانند مسواک عمل می‌کند و مانع ایجاد چروک می‌شود.

نقش داروی بوتاکس در ایجاد عارضه
ابراهیمی درباره عوارض بوتاکس نیز گفت: ورود هر دارویی به بدن عوارضی را ایجاد می‌کند که شایع‌ترین آن کبودی و درد در محل تزریق است البته درد در ناحیه پیشانی گذرا است و بین سه تا پنج روز برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی‌ها پس از بوتاکس سه تا چهار روز سردرد دارند، همچنین ممکن است کبودی‌هایی در نواحی انجام بوتاکس ایجاد شود.

دوبینی به دلیل تزریق نامناسب بوتاکس
این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به این‌که تزریق بوتاکس اقدامی تخصصی است، افزود: عضلات کوچکی هستند که باید دقیقا مهار شوند اگر پزشک متخصص این اقدام را انجام دهد عوارض وابسته به تکنیک بسیار کاهش می‌یابد.

ابراهیمی افزود: شاهد انجام بوتاکس توسط غیر متخصصان هستیم که منجر به افزایش عوارض آن مانند افتدگی پلک، دوبینی، نداشتن تقارن در ابروها و پیشانی می‌شود.

وی با بیان این‌که بهترین راه برای انجام مناسب بوتاکس مشورت و مراجعه به متخصص است، تاکید کرد: بوتاکس را باید کسی که آموزش دیده انجام دهد و ترجیحا باید از دارویی استفاده شود که این دارو مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با تاکید به این‌که تزریق بوتاکس کار متخصصان پوست، جراح پلاستیک و گوش و حلق و بینی است، افزود: البته متخصصان چشم نیز در مواردی مانند گرفتگی عضلات چشم و انحراف چشم از روش بوتاکس استفاده می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به این‌که تزریق بوتاکس توسط متخصص میزان عوارض این جراحی را بسیار کاهش می‌دهد، افزود: هرگز نمی‌توان گفت که عارضه بوتاکس به صفر می‌رسد البته بخشی از این عوارض نیز به واکنش‌های بدن مربوط می‌شود


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: