کد خبر: ۶۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۴ - 2015July 18
شفا آنلاین>سلامت>رییس انستیتو پاستور ایران از طراحی یک بسته آموزشی فناوری خبر داد و گفت: به همین دلیل واکسن سازان کشورهای جهان اسلام از مهرماه سالجاری برای کسب و انتقال دانش فنی در زمینه تولید واکسن ها به کشور ما مراجعه می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی قانعی افزود: در حال حاضر انستیتو پاستور 141 نفر عضو هیات علمی دارد و با این تعداد عضو در یک دوره 10 ساله در پایگاه ISI موفق به انتشار 11.5 مقاله به ازای هر عضو شده و در صدر تولیدات علمی کشور قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد : معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سال 2015 انستیتو پاستور را از لحاظ کیفیت مقالات در رتبه نخست با رتبه 7.3 و دانشگاه علوم پزشکی تهران را با رتبه 6 قرار داده است.

قانعی با بیان اینکه انستیتو پاستور از لحاظ شاخص تعداد تولید بعد از پاریس، بلژیک، ایتالیا و کانادا، با 140 هیات علمی، رتبه ششم را داراست، گفت: بیشترین همکاری در خارج از کشور را با انستیتو پاریس در تولید 200 مقاله داشته ایم و خوشبختانه از سال 2013 جزء یک درصد دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان هستیم.

رییس انستیتو پاستور ایران همچنین در خصوص کیفیت محصولات انستیتو پاستور گفت: ضمن کسب گواهینامه GMP، گواهینامه کیفیت در تولید سازمان غذا و دارو را در سال 93 کسب کرده ایم و در تلاش برای کسب تاییدیه از سازمان جهانی بهداشت نیز هستیم.

قانعی افزود: سه مرکز رشد داریم و از لحاظ شرکت دانش بنیان با 68 شرکت در سه مرکز رشد، رتبه اول را در کشور داریم.

وی اضافه کرد:همچنین 31 شرکت دانش بنیان تایید شده داریم و به نسبت جمعیت در رتبه اول قرار داریم.

این مسوول ادامه داد: برای اولین بار مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای تاسیس پارک فناوری سلامت گرفتیم و محصولات آماده صادرات در حوزه 'ب.­س.­ژ'، هپاتیت اینترا وزیکال داریم و در آینده واکسن های پنتاوالان، واکسن MMR، ارتقاء واکسن هپاتیت و هاری انسانی و سایر واکسن ها را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: از لحاظ آزمایشگاه با داشتن 20 آزمایشگاه مرجع منحصر بفرد درکشور از جمله آزمایشگاه سیاه­سرفه، تولارمی، تب کیو، طاعون و هاری خدمات خاصی را که در دیگر جاها ارایه نمی شود ، ارائه می دهیم و در حال حاضر تنها رقیب ما در این خصوص آزمایشگاه مرجع پاستور فرانسه است .

'GMP ' بخشی از سامانه تضمین کیفیت است که اطمینان می دهد محصول به صورت یکنواخت و دائم مطابق با استاندارد های کیفیت مربوطه تولید شده و تحت کنترل قرار گرفته است .

واکسن MMRشامل واکسن های سرخک ، اوریون و سرخجه است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: