کد خبر: ۶۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۴ - 2015July 18
شفاآنلاین :سیاسی >حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر امروز در مصلی بزرگ امام خمینی فرمودند: چه متن توافق هسته ای تصویب بشود چه نشود اجازه هیچ گونه سو استفاده از آن داده نخواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در جمع نمازگزاران عید فطر در مصلی بزرگ امام خمینی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان فرمودند: انتظار ما این است که دست اندرکاران با دقت مصالح کشور و مصالح ملی را در نظر بگیرند و آنچه را که تحویل ملت خواهند داد، بتوانند آن را با گردن افراشته در مقابل خدای متعال هم ارایه بدهند.

رهبر معظم انقلاب افزودند : نکته بعدی این است که چه این متن تصویب بشود چه نشود ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید از ملت مظلوم فلسطین، یمن ، دولت و مردم سوریه ، عراق و مردم مظلوم بحرین و مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

آیت الله خامنه ای یادآورشدند : همانطور که بارها تکرار کردیم ما با آمریکا در مورد مسایل گوناگون جهانی و منطقه ای و مسایل دوجانبه مذاکره ای نداریم گاهی در موارد استثنایی مثل مساله هسته ای براساس مصلحت مذاکره کرده ایم این مورد هم فقط نبوده است .

ایشان با اشاره به توافق هسته ای فرمودند:آنچه روی کاغذ آورده شده معنایش اقتدار ملت ایران است این بر اثر ایستادگی و مقاومت ملت و شهامت و ایثار دانشمندان عزیز ماست.

رهبر معظم انقلاب از دست اندرکاران مذاکرات هسته ای رییس جمهوری و بخصوص هیات مذاکره کننده هسته ای تشکر کردند و فرمودند: البته برای تصویب این متن یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد انشاء الله.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگر از سخنانشان فرمودند: با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده است در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد.

مقام معظم رهبری در ادامه گفتند: آمریکایی ها حزب الله لبنان را متهم به تروریسم می کنند، از این بی انصافی بالاتر نمی شود در مقابل رژیم صهیونیستی کودک کش را مورد حمایت قرار می دهند با چنین دولتی چگونه می شود مذاکره کرد و به توافق رسید؟

رهبری معظم انقلاب در خطبه اول نماز عید سعید فطر نیز در سخنانی فرمودند: ماه رمضان امسال به معنای واقعی کلمه یک ماه مبارک بود برکات الهی بر ملت ایران فروبارید و نشانه های آن در روزه داری و در روزهای بلند و گردم در محافل قرانی گسترده بود.

ایشان یادآورشدند : برکات این ماه در هر جای کشور در مجالس عظیم و آیین های دعا و توسل که هزاران جوان ، پیر و زن و مرد دست تضرع و دعا بلند می کردند با خدای خود مخلصانه و خاشعانه سخن می گفتند در انفاق ها و افطاری های گسترده ای که خوشبختانه چند سالی است در مساجد ،معابر ،خیابان ها رواج پیدا کرده و بالاخره در راهپیمایی عظیم روز قدس نشانه های رحمت الهی است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: مردم روزه داری که شب های قدر را تا صبح بیداری کشیده بودند در روز گرم تابستان با زبان روزه در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.

حضرت آیت اله خامنه ای در ادامه گفتند: اینهاست راه درست شناخت ملت ایران و این ملت ایران است که ماه رمضان را در محراب عبادت آن جور،و در صحنه مقابله و مبارزه با استکبار این جور خود را عرضه می کند .

ایشان فرمودند: شان ملت ما را از بیان مغرض دیگران نباید شناخت ملت ما را از خودش شعارش و و حرکتش در از این جلوه های عظیم باید شناخت.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: آنچه که دشمن با فضا سازی سعی می کند از ملت ایران نشان بدهد و بعضی کج فهم ها هم متاسفانه همان را تکرار می کنند انحراف و غلط است، ملت ایران همان ملتی است که ابعاد و اجزای آن را در ماه مبارک رمضا ن نشان داد ان شاء الله همه تان امروز کارنامه قبولی می گیرید.

ایشان در بخش دیگر از سخنانشان با بیان اینکه شعارهای ملت ایران نشان داد جهت گیری ها چیست و در روز قدس با شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا کشور را تکان داد و مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود، همه کشور شاهد این حرکت عظیم بود.

حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تبریک عید سعید فطر یه ملت ایران و مسلمانان سراسر جهان، افزودند: همه شما برادران و خواهران ، ملت عزیز ایران ، شما نمازگزاران و خودم را توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و مراقبت از نفس و دوری از گناه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: