کد خبر: ۶۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
شفا آنلاین>سلامت>به مناسبت عید فطر اولین نرم افزار اندروید احکام پزشکی به صورت رایگان قابلیت نصب در گوشی های اندروید اجرا خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،مهدی محمد پناه دبیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی   افزود: چندی پیش دکتر سید نظام الدین طباطبایی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ از رونمایی اولین نرم افزار اندروید احکام شرعی پزشکی خبر داد.

وی  گفت: اولین نرم افزار اندروید احکام پزشکی در جمع آوری مطالب احکام شرعی پزشکی در نرم افزار اندروید از تمامی فتواهای مراجع تقلید استفاده شده است.

محمد پناه در ادامه و با اشاره به سخنان دکتر طباطبایی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ  افزود: تمامی مطالب در یک مجموعه دسته بندی شده و با اجازه از دفاتر مراجع قابل ارائه و جمع آوری شده است و اگر مطالب ارائه شده نیازی به تصحیح داشت، می توان با ارتباط با این مراجع آن را حل کرد.

وی گفت: در گسترش و اشاعه تفکر دینی در جهت آموزش طب رزمی  برای عموم مردم و کمک به تحقق امر پژوهش در طب رزمی و همچنین ارایه الگو های علمی و عملی در جامعه پزشکی، تمامی احکام پزشکی از قبل حکم و استفتائات آن گرفته شده است ولی امکان بهره برداری به صورت یک مجموعه در فضای مجازی برای عموم جامعه و مردم و نیز جامعه پزشکی در دسترس نبوده است .

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه نرم افزار اندروید شامل دو قسمت است اظهار داشت: قسمت اول مخصوص احکام شرعی بیماران و عموم مردم است که شامل مسایل روزه داری، طهارت، ارتباط پزشک و بیمار، تشخیص زایمان و مطالبی که بیمار می خواهد در حوزه سلامت و یا بستری شدنش در بیمارستان که  با آن درگیر است بداند می تواند با مراجعه سریع به گوشی خود و با توجه به مرجع تقلیدش جواب مساله را پیدا کند.

وی در ادامه  بخش دوم مطالب نرم افزار اندروید را مختص جامعه پزشکی دانست و گفت: مباحث شرعی همچون تلقیح ، تلقیح آزمایشگاهی، انواع دیه ها که بر گردن وظایف یک پزشک است و نیز موارد پیوند اعضاء یا تکنیکهای که در تلقیح صورت می گیرد و احکام در مورد وضعیت بیماران مرگ و مغزی که تا چه مدت دستگاه به این بیماران متصل است در این بخش قید شده است.

محمدپناه در خصوص نصب نرم افزار اندروید احکام شرعی گفت: این نرم افزار  موجب می شود یک پزشک سریع با مراجعه به گوشی موبایلش مشکل احکام خود را حل کند و اگر کاربر پاسخ پرسش مورد نظر خود را در این نرم افزار دریافت نکند، می‌تواند موضوع را به صورت آنلاین پیگیری کند.

گفتنی است، علاقمندان و جامعه پزشکان با مراجعه  و کلیک دانلود لینک http://bmtehran.ir/bookahkam.apk به صورت رایگان  می تواند از این نرم افزاردر عید سعید فطر در گوشی خود نصب کند و مورد استفاده قراردهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: