کد خبر: ۶۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۴ - 2015July 17
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: توریسم درمانی یا همان توریسم سلامت اگرچه برای کشور ارزآوری فراوانی دارد اما به علت نبود همکاری بین بخشی در قبضه دلالان و واسطه گران است.
به گزارش شفاآنلاین، شهلا میرگلوبیات با بیان این خبر افزود: پتانسیل حوزه گردشگری سلامت همچنان ناشناخته است و علیرغم مزایایی که می‌تواند برای بخش سلامت کشور داشته باشد هنوز زیرساختی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: تعداد محدودی از بیمارستان‌ها موفق به جذب توریسم سلامت می‌شوند و بخش عمده‌ای از مراجعه کنندگان به کشور ما  برای دریافت خدمات درمانی توسط دلالان و واسطه گران در میانه راه شکار می‌شوند.


میرگلوبیات ادامه داد: اغلب توریسم‌هایی که برای انجام کارهای درمانی به کشور مراجعه می‌کنند به علت نبود شرایط ساماندهی شده دچار سردرگمی می‌شوند و با توجه به ناآشنایی با سیستم درمانی کشور به واسطه گران این بخش اعتماد می‌کنند.


*نارضایتی بیماران خارجی از کیفیت خدمات درمانی کشور


وی افزود: بیمارستان‌های زیادی به بحث جذب بیمار خارجی ورود پیدا کرده اند اما زیر نظر وزارت بهداشت نیستند، به همین دلیل بیماران خارجی از کیفیت خدمات درمانی کشور ما ناراضی هستند و این موضوع آبروی سلامت کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسیر جذب بیمار خارجی هدفمند و قانونمند شود دست واسطه گران در این میان کوتاه می شود و از روانه شدن سودکلان به جیب فرصت طلبان جلوگیری می‌شود.


وی ادامه داد: سر و سامان دادن به موضوع گردشگری سلامت وظیفه چند سازمان از جمله وزارت بهداشت و درمان، سازمان گردشگری و حتی وزارت ارشاد است و برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای این بحث باید بسیج بین سازمانی صورت گیرد.


میرگلوبیات گفت: کشور ما ایران پتانسیل‌های خوبی برای جذب توریسم سلامت دارد که هنوز شناخته شده نیست و باید برای معرفی آن اقدامات کارشناسی شده صورت گیرد و حتی از پتانسیل فضای مجازی نیز برای تبلیغ مراکز رسمی و زیر نظر وزارت بهداشت استفاده شود.صداوسیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: